Gäst Postat 20 februari 2011 Postat 20 februari 2011 Hej! Hur kopplar jag in min GAP PRE-73(mickpreamp) till mitt ljudkort(Yamaha GO46)? Det finns inbyggd mickpreamp i ljudkortet(input1-2 -> Gain1-2 på framsidan). Och detta vill jag inte koppla till då preamp till preamp blir kaka på kaka 😉 På baksidan finns också input1-2. I manualen stod det: "(GAIN 1/GAIN 2 knobs Controls the preamplification of the signal being applied to INPUT 1/2 on the front/rear panel.)" Vilket betyder att baksida inputen ska jag också akta mig för?!? Då är det väl insert jag ska koppla in min mickpreamp va? Blir lite förvirrad när det det står i manualen: "INSERT 1/2 jacks These are 1/4" stereo headphone jacks for channel insert ins and outs. External effects such as compressors and effect processors can be inserted into the recording path before the signal is sent to the A/D converter." Tack för svar... Mvh Alle Manual GO46.pdf
Gilbert Postat 20 februari 2011 Postat 20 februari 2011 Jag skulle nog prova insert-ingången först då detta i teorin borde bli en renare signalväg då den troligtvis går direkt på ADn (inga gainsteg ivägen m a o). Att det blir en obalanserad koppling skulle jag inte bry mig om mo inte onödigt lång kabel och/eller en störningskälla i närheten. http://en.wikipedia.org/wiki/Insert_(effects_processing)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.