Mossman Postat 3 februari 2005 Postat 3 februari 2005 Jag skulle vilja ha lite tips på musik som passar i / har varit med i piratfilmer. Det viktiga är att känslan är väldigt "pirat" över låten. Tänkte göra en låt som är lite piratbetonad och behöver inspiration.
dede Postat 3 februari 2005 Postat 3 februari 2005 Adam Ant körde med piratlook om det nu har med saken att göra.
Linus Postat 3 februari 2005 Postat 3 februari 2005 I'm a Pirate ...annars har du ju Sjörövar-Fabbe. Haha! 🙂
MusicNixon Postat 3 februari 2005 Postat 3 februari 2005 Piratmusik för mig är storslagen, munter och symfonibaserad. Dags att gå ner till videobutiken och hyra en famnfull med piratfilmer? Du har väl sett de modernare "Pirates of the Caribbean"? Eller "Cutthroat Island"? Finns väl nån med någon i Monty Python också... -skägg? Annars kan du kolla de här: http://www.imdb.com/List?tv=on&&keywords=p...ading=19;pirate En personlig favorit som jag minns att jag såg när jag var liten (på 80-talet) är "Den röde piraten". Jättekul (i alla fall när jag var 10). Minns ej musiken dock, men det var väl säkert sån där härlig symfonibaserad matinémusik. http://www.imdb.com/title/tt0044517/
denton (oregistrerad) Postat 3 februari 2005 Postat 3 februari 2005 Du har ju bandet Running Wild med skiv tittlar som Under Jolly Roger och Port Royal
MusicGene Postat 3 februari 2005 Postat 3 februari 2005 Kolla upp alla monkey island-låtar (från spelet alltså). Vissa är _riktigt_ klockrena vill jag minnas!
Mossman Postat 3 februari 2005 Trådstartare Postat 3 februari 2005 Tack för alla tipsen. Ska kollas upp snarast!
browno Postat 3 februari 2005 Postat 3 februari 2005 Cowabunga! Den överlägset bästa pirat skivan är Mad Caddies - Rock the plank! Den inhåller den grymt sköna piratlåten Weird Beard bl.a. Check it out!
insolitus Postat 3 februari 2005 Postat 3 februari 2005 Kolla upp alla monkey island-låtar (från spelet alltså). Vissa är _riktigt_ klockrena vill jag minnas! Absolut! Det florerar lite MIDI-filer från Monkey Island på DC, kolla upp för lite inspiration! 🙂
Mossman Postat 3 februari 2005 Trådstartare Postat 3 februari 2005 några klassiska visor? någon som kan något namn?
Mossman Postat 3 februari 2005 Trådstartare Postat 3 februari 2005 Jag bugar och bockar för alla svar nu har jag lite att bita i inför mitt kommande projekt ARR! 😆 😉
hammagrella Postat 3 februari 2005 Postat 3 februari 2005 Jag är ju partisk, men annars skulle jag rekommendera den här 😆
MusicNixon Postat 3 februari 2005 Postat 3 februari 2005 (redigerat) Här är några som byggt hela sin karriär på pirateri. http://thebilgepumps.com/songs.htm 😆 Redigerat 3 februari 2005 av MusicNixon
fudgesson Postat 3 februari 2005 Postat 3 februari 2005 Arrgh!! Här är en liten snutt som jag lekte ihop nångång som har lite pirat stuk över sig. Your browser does not support the HTML5 audio tag
D Vibe Postat 4 februari 2005 Postat 4 februari 2005 Säger som MusicGene: Spela igenom Monkey Island 1-4, så lär du nog få lite inspiration 🙂 /Daniel
Hwagang Postat 6 februari 2005 Postat 6 februari 2005 ...kom att tänka på bandet "Sailor" från slutet av 70?...kanske inte helt rätt musikaliskt, men ... nån som kommer ihåg dom?
ticcitocc Postat 6 februari 2005 Postat 6 februari 2005 Alla Monkey Island låtar finns på deras hemsida. Klockrent
johahl Postat 6 februari 2005 Postat 6 februari 2005 Jag träffade en pirat igår, men han var tyvärr inte musiker.
wonderboy Postat 6 februari 2005 Postat 6 februari 2005 The Pirates byggde hela sin image på.....ja, just det! Beltane Fire körde med ståbas och en massa annat fräckt. Låten "Captain Blood" ger skräckrysningar. All äventyrsfilmsmusik skulle ju kunna vara piratmusik. Emerson, Lake & Powell har ju ett par spår som kunde funka alldeles utmärkt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.