Jump to content
Annons

FireWire via Expresscard, Firepod FP-10


maarklund

Recommended Posts

Hej!

Jag skulle vilja spela in livespelningar via min laptop. Datorn är en:

Asus X59GL

4gb ram

Intel Dual Core T3200 2ghz

Använder Windows 7.

Jag har ingen firewireport på datorn, därför köpte jag ett expresskort på 2 portar med en hastighet på 400mbps.

Vad jag har förstått så ska 400mbps räcka för Presonus Firepod FP-10.

Nu till problemet: Ljudet knastrar vid inspelning, både vid midi och mikrofoninspelning.

Jag har googlat runt, prövat olika inställningar och försökt med allt jag kan komma på!

Kan någon hjälpa mig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ska titta när jag kommer från jobbet.

Det konstiga är att jag med samma drivrutiner, samma operativsystem och samma inställningar får till det på min stationära, det var därför jag funderade på om 400mbps via expresscard var en dum idé.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

För mig blir det dåligt om jag har HDMI audio påslaget. Stänger jag av dessa så funkar laptoppen kanon.

Det kan också vara det trådlösa nätverket som spökar..

Testa med DPC latency checkern, det är en mycket bra hjälp när man skall felsöka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Du har förmodligen samma problem som gjort mig tokig, Varför funkar det på min stationära och inte på min bärbara!?... Det är kanske så att din bärbara PC helt enkelt har fel chipset!?

Jag kör själv med Motu traveler och Focusrite liquid saffire 56, inget av dom funkar med min nya bärbara HP pavilion.

Som jag förstår det så rekommenderar dom flesta tillverkarna att man använder PC-datorer som har firewire kort med TI (texas instrument) chipset eller Mac.

Som jag skrev så funkar inget av korten med min nya HP pavilion, inte heller när jag köpte till ett firewire expresscard som har TI chipset. Det är tydligen så att expresscardet ändå styrs i sin tur av det inbyggda kortet med fel chipset... bummer! Men om jag använder min lite äldre sony vaio som har TI chipset så funkar det klockrent med båda ljudkorten, tyvärr så är det inte tillräckligt med kräm i vaion, så jag har bestämt mig för hej då PC och Hej Macbook Pro.

Good Luck!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...