Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag skulle vilja spela in livespelningar via min laptop. Datorn Àr en:

Asus X59GL

4gb ram

Intel Dual Core T3200 2ghz

AnvÀnder Windows 7.

Jag har ingen firewireport pÄ datorn, dÀrför köpte jag ett expresskort pÄ 2 portar med en hastighet pÄ 400mbps.

Vad jag har förstÄtt sÄ ska 400mbps rÀcka för Presonus Firepod FP-10.

Nu till problemet: Ljudet knastrar vid inspelning, bÄde vid midi och mikrofoninspelning.

Jag har googlat runt, prövat olika instÀllningar och försökt med allt jag kan komma pÄ!

Kan nÄgon hjÀlpa mig?

Annons
Postat

Ska titta nÀr jag kommer frÄn jobbet.

Det konstiga Àr att jag med samma drivrutiner, samma operativsystem och samma instÀllningar fÄr till det pÄ min stationÀra, det var dÀrför jag funderade pÄ om 400mbps via expresscard var en dum idé.

drloop (oregistrerad)
Postat

För mig blir det dÄligt om jag har HDMI audio pÄslaget. StÀnger jag av dessa sÄ funkar laptoppen kanon.

Det kan ocksÄ vara det trÄdlösa nÀtverket som spökar..

Testa med DPC latency checkern, det Àr en mycket bra hjÀlp nÀr man skall felsöka.

Postat

NĂ€r ska jag kolla det? Ska jag spela upp samtidigt eller hur funkar programmet?

Enligt programmet ska det inte vara nÄgra problem efter att jag har slog av trÄdlösa och HDMI.

Men det fungerar fortfarande inte som jag vill.

Postat

Hej.

Du har förmodligen samma problem som gjort mig tokig, Varför funkar det pÄ min stationÀra och inte pÄ min bÀrbara!?... Det Àr kanske sÄ att din bÀrbara PC helt enkelt har fel chipset!?

Jag kör sjÀlv med Motu traveler och Focusrite liquid saffire 56, inget av dom funkar med min nya bÀrbara HP pavilion.

Som jag förstÄr det sÄ rekommenderar dom flesta tillverkarna att man anvÀnder PC-datorer som har firewire kort med TI (texas instrument) chipset eller Mac.

Som jag skrev sÄ funkar inget av korten med min nya HP pavilion, inte heller nÀr jag köpte till ett firewire expresscard som har TI chipset. Det Àr tydligen sÄ att expresscardet ÀndÄ styrs i sin tur av det inbyggda kortet med fel chipset... bummer! Men om jag anvÀnder min lite Àldre sony vaio som har TI chipset sÄ funkar det klockrent med bÄda ljudkorten, tyvÀrr sÄ Àr det inte tillrÀckligt med krÀm i vaion, sÄ jag har bestÀmt mig för hej dÄ PC och Hej Macbook Pro.

Good Luck!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.