Adhoct Postat 25 januari 2011 Dela Postat 25 januari 2011 Hej. Jag har slagit till på ett par Sennheiser HD600 som jag hittade på Blocket. Dessa ska agera som mixhörlurar och jag är mån om att de fungerar som de ska. De har även ett års garanti kvar. Dealen jag har med säljaren är att jag testar dem innan jag betalar honom. Väldigt sjyst. Men, så undrar jag; Hur testar jag dem egentligen fullt ut? Att referenslyssna med ett par i butik känns lite knepigt då de tydligen ska låta annorlunda nya. Kanske dock den enda möjligheten. Tilläggas bör att jag inte kommer ha tillgång till en bra hörlursförstärkare då jag ska köpa det senare. Jag kommer köra dem genom min MacBook pro samt genom ett M-audio Fast Track Pro. Mvh Alexander Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 25 januari 2011 Dela Postat 25 januari 2011 Låta annorlunda nya? Vad menar du med det? 🤪 Är det någon myt om att hörlurar ska låta annorlunda när de är använda? Skulle iofs inte förvåna mig med tanke på hur många myter och idiotiska påståenden det finns i hifi världen. Det enda är ju att man vänjer sina öron vid en ny sorts hörlur jämfört med de gamla man hade. Men det gäller ju även högtalare. Det är bara testa den i butik och om du gillar dem och får de beggade för ett schysst pris, slå till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sengaia Postat 25 januari 2011 Dela Postat 25 januari 2011 Man brukar ju snacka om att ''spela in'' sina nya lurar. Ska nog dock inte uttala mig om hurvida sant det är har verkligen ingen aning, men det kan ju hända helt oanvända element låter lite annorlunda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 25 januari 2011 Dela Postat 25 januari 2011 Här har det varit en diskussion om detta: https://www.studio.se/index.php?showtopic=57630 Själv har jag inte upplevt några "burn-in"-förändringar, men det finns tydligen de som har gjort det... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 25 januari 2011 Dela Postat 25 januari 2011 Själv har jag inte upplevt några "burn-in"-förändringar, men det finns tydligen de som har gjort det... 😉 Ja var och en blir salig på sin tro. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Adhoct Postat 26 januari 2011 Trådstartare Dela Postat 26 januari 2011 Tack för svar. "Burn-in" är alltså inget man i praktiken ska ta med i ekvationerna... Hursomhelst ,finns det något lämpligt ljudtest för ett par Sennheiser HD600? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 26 januari 2011 Dela Postat 26 januari 2011 Tack för svar. "Burn-in" är alltså inget man i praktiken ska ta med i ekvationerna... Hursomhelst ,finns det något lämpligt ljudtest för ett par Sennheiser HD600? Musik, kanske...? 😉 Lyssna helt enkelt på musik som du gillar i så många olika genre som möjligt, så märker du om lurarna är något för dig eller inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.