Jump to content
Annons

Monitorer


The Mr

Recommended Posts

Hej hej!

Jag har köpt ett par Esi Near 05. Låter kanon...

Men när jag kopplar in den till mixern, en soundcraft spirit compact 4, så får jag ett ljud som låter som om en mygga fastnat i högtalaren?!? 🙂

Jag har testat med olika kablar, men utan resultat.

Vet någon vad det kan bero på?

The Mr...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
En Mygga i högtalaren? :rolleyes:

Du menar att du har fått något biljud? (hehe, försökte vara lite rolig där...)

Försvinner det om du kopplar in direkt i ljudkortet?

😛

Det har jag inte testat.

Har tyvärr ingen möjlighet att testa det nu eftersom jag inte är i Sverige. Men tror du det kan bero på min mixer då?

The Mr...

Link to comment
Dela på andra sajter

myggor låter ju rätt högt så det lär ju isåfall inte vara jordfel, MEN det kan man inte vara säker på. har du grannar bakom väggen som monitorerna sitter på?

när mina grannar sätter igång diskmaskinen börjar vänster monitor brumma väldigt tyst. det låter som att en bil står på tomgång på andra sidan kvarteret.

prova att flytta monitorerna och hör om det låter konstigt på andra platser i rummet.

försäkra dig om att du inte driver monitorerna med ström från samma vägguttag som tex datorn, det kan störa rejält.

Redigerat av fungoid
Link to comment
Dela på andra sajter

försäkra dig om att du inte driver monitorerna med ström från samma vägguttag som tex datorn, det kan störa rejält.

Brukar det inte vara när man driver från olika vägguttag som det blir jordfel?

The Mr...

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det belysning med dimmer i närheten?

Transformatorerna till sådana här 12-volts spottar som finns över allt att köpa överallt nu för tiden är riktiga el-skitgrisar, faktiskt.

Prova att dra ut eventuella trafos, och se om det hjälper....

Det tror jag faktiskt kan stämma... Jag har tre dimmers i närheten. Jag ska testa det när jag kommer hem på fredag.

Tackar...

The Mr...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...