Shii (oregistrerad) Postat 1 februari 2005 Postat 1 februari 2005 Vet inte om man bör kalla det mixer, men finns det nån modul med bara en line in kanal för stereoplugg och sedan en main out eller vad man ska kalla det? behöver nämligen bara nåt litet och enkelt att reglera volymen på en grej på!
Claes Holmerup Postat 1 februari 2005 Postat 1 februari 2005 En attenuator? http://www.holmerup.biz/produktsidor/smproaudio/m-patch.html -eller en preamp? http://www.holmerup.biz/produktsidor/smproaudio/pr4.html Det finns många alternativ, men det är svårt att säga säkert om man inte vet vad du ska göra. En passiv attenuator påverkar inte ljudet, men den kan å andra sidan bara dämpa - inte förstärka. En preamp påverkar ljudet, men kan förstärka inkommande ljud.
Shii (oregistrerad) Postat 1 februari 2005 Postat 1 februari 2005 I see. tänkte på att förstärka ljudet från min sampler, så jag måste ha nåt som förstärker. en mic-preamp går ju då inte, men finns det typ pre-amps för annat bruk än mikrofon? det skumma är att min vanliga stereo-förstärkare inte kan förstärka ljudet på den. vet ej varför.
Johan Royen Postat 1 februari 2005 Postat 1 februari 2005 Nu kan jag inte komma på någon på rak arm, men är inte sk channel-strips i princip en enda mixer-kanal med lite pynt?
Claes Holmerup Postat 1 februari 2005 Postat 1 februari 2005 I see. tänkte på att förstärka ljudet från min sampler, så jag måste ha nåt som förstärker. en mic-preamp går ju då inte, men finns det typ pre-amps för annat bruk än mikrofon? det skumma är att min vanliga stereo-förstärkare inte kan förstärka ljudet på den. vet ej varför. De flesta preamps fungerar både för mic- och line-nivåer... Det är ngo väldigt få som enbart fungerar för micnivå.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.