Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har varit i en del studios dÀr de anvÀnder först en diditalomvandlare, sen in i ljudkortet!

DÄ blir min frÄga:

RÀcker det inte med digitalomvandlaren som sitter i ett hyfsat ljudkort, eller det blir mycket bÀttre att anvÀnda en extern digitalomvandlare innan ljudkortet?

Jag tÀnker frÀmst pÄ inspelningar dÀr det anvÀnds en mick...

Jag förstÄr att prisklasserna av produkterna spelar in, men frÄgan Àr om det rÀcker att lÀgga mer pengar pÄ bara ett ljudkort med en bra digitalomvandlare, istÀllet för bÄde och?

Jag har jobbat med Mytek Digital Stereo96 ADC, och det blir otroligt varma inspelningar...

Men frÄgan Àr om jag tex. anvÀnder enbart Digidesign Mbox Pro utan extra omvandlare, kan det tÀnkas bli lika bra?

Jag Àr musikant, inte producent, hehe...

Annons
Postat

Se ett ”ljudkort” som en stereoanlĂ€ggning; vissa köper en komplett, andra vill vĂ€lja ut varje del separat. Ett ljudkort kan vara allt frĂ„n ett ”interface” (enbart en koppling till dator), utan AD/DA, mickförstĂ€rkare och annat, till ett en komplett ”studio” med mikrofonförstĂ€rkare och annat tjo. Om man kĂ€nner behovet av att exakt vĂ€lja funktion och/eller kvalitĂ© sĂ„ kan man fĂ„ fler valmöjligheter om man delar upp komponenterna.

Postat

Jag har jobbat med Mytek Digital Stereo96 ADC, och det blir otroligt varma inspelningar...

Men frÄgan Àr om jag tex. anvÀnder enbart Digidesign Mbox Pro utan extra omvandlare, kan det tÀnkas bli lika bra?

Om inte vÀldigt bra rum och mickar sÄ kommer inte kringutrustningen att vara flaskhalsen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.