Jump to content
Annons

M-Audio Firewire Solo


wah-wah

Recommended Posts

  • 1 månad senare...
Annons
  • 5 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

Utifrån mina behov så har det tillräckligt många ingångar, enkelt användargränssnitt och det låter snyggt med tanke på prislappen!

Priset: Före rabatter och sånt... 2195:- 😱

/wah-wah

Redigerat av wah-wah
Link to comment
Dela på andra sajter

G.Audemard (oregistrerad)

Jag köpte mig ett solo i lördags. Har hittills funkat klockrent både på min desktop och laptop (XP pro). Blev överaskad över hur gediget bygget känns. Hoppas nu bara att jag inte får för mig att det inte är tillräckligt många I/O.

Link to comment
Dela på andra sajter

Doktorn (oregistrerad)

Är också intresserad av att köpa ett sådant här kort, men vill bara försäkra mig om mikrofoningången. Jag har bara en enkel datamikrofon med 3,5 mm:s plugg...den första ingången (microphone) verkar ju ha en helt annan kontakt, men hur är det med den andra ingången (guitar)...går det att plugga in min mikrofon i den och blir resultatet lika bra även om det är tänkt att gitarren ska in där?

http://www.midiman.de/pictures/fwsolo_angle_rgb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

G.Audemard (oregistrerad)
Kan man använda den andra FireWireporten till att t ex koppla in en hårddisk? ( Den andra porten på kortet alltså ).

Detta provade jag med laptopen. 4-pins fwanslutning och separat ström till soloburken. 6-pins mellan solo & HD som var en Lacie jag lånat. Det gick inte. Troligen behöver den också egen matning (som jag inte hade tillgång till) när den kopplas på detta sätt.

Frågan kvarstår alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är också intresserad av att köpa ett sådant här kort, men vill bara försäkra mig om mikrofoningången. Jag har bara en enkel datamikrofon med 3,5 mm:s plugg...den första ingången (microphone) verkar ju ha en helt annan kontakt, men hur är det med den andra ingången (guitar)...går det att plugga in min mikrofon i den och blir resultatet lika bra även om det är tänkt att gitarren ska in där?

mic ingången kan ta både XLR och tele dom nya neutrik kontakterna är gyrmt bra, så det är bara att köpa en adapter från mini tele till tele.

Det går nog inte så bra att plugga micken i line ingången, en mic behöver en micförstärkare. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

G.Audemard (oregistrerad)
Är också intresserad av att köpa ett sådant här kort, men vill bara försäkra mig om mikrofoningången. Jag har bara en enkel datamikrofon med 3,5 mm:s plugg...den första ingången (microphone) verkar ju ha en helt annan kontakt, men hur är det med den andra ingången (guitar)...går det att plugga in min mikrofon i den och blir resultatet lika bra även om det är tänkt att gitarren ska in där?

mic ingången kan ta både XLR och tele dom nya neutrik kontakterna är gyrmt bra, så det är bara att köpa en adapter från mini tele till tele.

Det går nog inte så bra att plugga micken i line ingången, en mic behöver en micförstärkare. 😛

Vet inte var du fått de uppgifterna från men min mickingång består av XLR, enbart.

Men varför inte köpa en "riktig" mick. Finns ju för några hundringar. Ett FW Solo med en datormick, hur rimmar det?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag har en laptop som jag vill: (1) lattja loss med VST-instrument och Reason och lite sånt, men jag vill även (2) plugga in och spela in med min elgitarr.

Vill jag bara spela VSTi så verkar FireWire AudioPhile vara ett bra val. Vill jag bara spela in min gitarr så är Solo ett givet val. Men om jag vill göra båda?

Jag vill verkligen slippa brus och skit när jag kopplar in gitarren. Jag har en MIDI keyboard. Båda är ju argument för att välja Solo framför AudioPhile.

Memn kan någon hjälpa mig med att ytterligare väga fördelarna/nackdelarna med Solo jämfört med Audiophile?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag får inte mitt FW Solo att lira med Cubase. Programmet verkar inte hitta ljudkortet när man ska göra ASIO inställningar..

Kortet fungerar när jag kör Audacity och Kristal så det verkar inte som att jag har gjort fel i installationen av själva ljudkortet..

vad kan vara fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

har ett FW SOLO till salu. Harinsett att jag inte kommer behova spela in sang pa laptopen sa jag tankte kopa mig ett mer portabelt ljudkort. SOLOt ar som nytt och funkar som en drom! Har kartong, manual, skiva (tror jag har kvittona kvar ocksa, kopt pa Andreassons i Gbg)

Messa mig ett seriost bud om det later intressant.

/ Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...