Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Blev grymt sugen nÀr jag sÄg en blÀnkare om det hÀr ljudinterfacet för ett tag sedan, sÄ jag undrar ju naturligtvis om nÄn hÀr pÄ forumet har haft möjlighet att testa det Àn?!?

/wah-wah

• 1 mĂ„nad senare...
Annons
  • 5 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Postat

Vad kör du för plattform?

Jag har Mac och Àr lite intresserad av just detta ljudkortet.

Men för dig funkar det som smort dÄ förstÄr jag.

M

• 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

UtifrÄn mina behov sÄ har det tillrÀckligt mÄnga ingÄngar, enkelt anvÀndargrÀnssnitt och det lÄter snyggt med tanke pÄ prislappen!

Priset: Före rabatter och sĂ„nt... 2195:- đŸ˜±

/wah-wah

Redigerat av wah-wah
G.Audemard (oregistrerad)
Postat

Jag köpte mig ett solo i lördags. Har hittills funkat klockrent bÄde pÄ min desktop och laptop (XP pro). Blev överaskad över hur gediget bygget kÀnns. Hoppas nu bara att jag inte fÄr för mig att det inte Àr tillrÀckligt mÄnga I/O.

Postat

Köpte ett förra veckan. Helt nöjd hittills.

Köpte det för 2100 hos Musikpunkten pÄ SveavÀgen i Stockholm. Det var det billigaste jag hittade...

Doktorn (oregistrerad)
Postat

Är ocksĂ„ intresserad av att köpa ett sĂ„dant hĂ€r kort, men vill bara försĂ€kra mig om mikrofoningĂ„ngen. Jag har bara en enkel datamikrofon med 3,5 mm:s plugg...den första ingĂ„ngen (microphone) verkar ju ha en helt annan kontakt, men hur Ă€r det med den andra ingĂ„ngen (guitar)...gĂ„r det att plugga in min mikrofon i den och blir resultatet lika bra Ă€ven om det Ă€r tĂ€nkt att gitarren ska in dĂ€r?

http://www.midiman.de/pictures/fwsolo_angle_rgb.jpg

Postat

Kan man anvÀnda den andra FireWireporten till att t ex koppla in en hÄrddisk? ( Den andra porten pÄ kortet alltsÄ ).

Postat
Kan man anvÀnda den andra FireWireporten till att t ex koppla in en hÄrddisk? ( Den andra porten pÄ kortet alltsÄ ).

Detta provade jag med laptopen. 4-pins fwanslutning och separat ström till soloburken. 6-pins mellan solo & HD som var en Lacie jag lÄnat. Det gick inte. Troligen behöver den ocksÄ egen matning (som jag inte hade tillgÄng till) nÀr den kopplas pÄ detta sÀtt.

FrÄgan kvarstÄr alltsÄ.

Postat
Är ocksĂ„ intresserad av att köpa ett sĂ„dant hĂ€r kort, men vill bara försĂ€kra mig om mikrofoningĂ„ngen. Jag har bara en enkel datamikrofon med 3,5 mm:s plugg...den första ingĂ„ngen (microphone) verkar ju ha en helt annan kontakt, men hur Ă€r det med den andra ingĂ„ngen (guitar)...gĂ„r det att plugga in min mikrofon i den och blir resultatet lika bra Ă€ven om det Ă€r tĂ€nkt att gitarren ska in dĂ€r?

mic ingÄngen kan ta bÄde XLR och tele dom nya neutrik kontakterna Àr gyrmt bra, sÄ det Àr bara att köpa en adapter frÄn mini tele till tele.

Det gĂ„r nog inte sĂ„ bra att plugga micken i line ingĂ„ngen, en mic behöver en micförstĂ€rkare. 😛

Postat

mic ingÄngen kan ta bÄde XLR och tele dom nya neutrik kontakterna Àr gyrmt bra, sÄ det Àr bara att köpa en adapter frÄn mini tele till tele.

Det gĂ„r nog inte sĂ„ bra att plugga micken i line ingĂ„ngen, en mic behöver en micförstĂ€rkare. 😛

Vet inte var du fÄtt de uppgifterna frÄn men min mickingÄng bestÄr av XLR, enbart.

Men varför inte köpa en "riktig" mick. Finns ju för nÄgra hundringar. Ett FW Solo med en datormick, hur rimmar det?

• 3 veckor senare...
Postat

Jag har en laptop som jag vill: (1) lattja loss med VST-instrument och Reason och lite sÄnt, men jag vill Àven (2) plugga in och spela in med min elgitarr.

Vill jag bara spela VSTi sÄ verkar FireWire AudioPhile vara ett bra val. Vill jag bara spela in min gitarr sÄ Àr Solo ett givet val. Men om jag vill göra bÄda?

Jag vill verkligen slippa brus och skit nÀr jag kopplar in gitarren. Jag har en MIDI keyboard. BÄda Àr ju argument för att vÀlja Solo framför AudioPhile.

Memn kan nÄgon hjÀlpa mig med att ytterligare vÀga fördelarna/nackdelarna med Solo jÀmfört med Audiophile?

• 2 veckor senare...
Postat

Jag fÄr inte mitt FW Solo att lira med Cubase. Programmet verkar inte hitta ljudkortet nÀr man ska göra ASIO instÀllningar..

Kortet fungerar nÀr jag kör Audacity och Kristal sÄ det verkar inte som att jag har gjort fel i installationen av sjÀlva ljudkortet..

vad kan vara fel?

• 1 mĂ„nad senare...
Postat

Ja, Àr det nÄgon som har provat att köra gitarren rakt genom kortet? Hur lÄter det? Brusar det loss eller Àr det en öronbedövande tystnad?

Postat

Jag kör basen den vÀgen, för du menar vÀl instrumentingÄngen?. Fungerar tillfredstÀllande för mig iaf.

Postat

frÄgor:

Funkar lineingÄngen för bas,sÄng,gitarr i FW solo eller FW audiophile tillfredstÀllande?

Brus? latency?

Hur funkar utgÄngarna? Kan man sÀtta alla instrument till en utgÄng?

Hade tĂ€nkt att gĂ„ via mitt mixerbord bĂ„de ut och in. 🙁

Postat

har ett FW SOLO till salu. Harinsett att jag inte kommer behova spela in sang pa laptopen sa jag tankte kopa mig ett mer portabelt ljudkort. SOLOt ar som nytt och funkar som en drom! Har kartong, manual, skiva (tror jag har kvittona kvar ocksa, kopt pa Andreassons i Gbg)

Messa mig ett seriost bud om det later intressant.

/ Johan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar Ă€r inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.