Jump to content
Annons

Audio mixdown anologsynta från cubase?


Recommended Posts

hej snälla en fråga bara.Audio mixdown anologsynta från cubase men ljud det kommer inte med, synten inbygg MIDI IN och UT och jag har koppla allting rätt, ska man bara har midi spår uppen i cubase? eller måste har audio spår också? hur gör man för att får ljud från synten kommer med audio mixdown? snälla hjälp någon :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är det så de flesta av er gör som har analoga synthar?

Jag orkar inte/vill inte göra om MIDI-spåren till audio så jag kör oftast ljudet ut från mixern till ett annat ljudkort och spelar in det i ett SoundForge istället för audio mixdown i Cubase (mitt studio-ljudkort går alltså oxå in i mixern tillsammans med de analoga syntharna, och mixern i sin tur går in i ett annat ljudkort, som sagt).

Inte riktigt lika smidigt som audio mixdown i Cubase, men jag slipper iaf bounca. Hucket som stucket kanske. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det så de flesta av er gör som har analoga synthar?

Jag orkar inte/vill inte göra om MIDI-spåren till audio så jag kör oftast ljudet ut från mixern till ett annat ljudkort och spelar in det i ett SoundForge istället för audio mixdown i Cubase (mitt studio-ljudkort går alltså oxå in i mixern tillsammans med de analoga syntharna, och mixern i sin tur går in i ett annat ljudkort, som sagt).

Inte riktigt lika smidigt som audio mixdown i Cubase, men jag slipper iaf bounca. Hucket som stucket kanske. 😆

Jo, det funkar ju också 🙂

Men då behöver man ju två datorer 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det funkar ju också 🙂

Men då behöver man ju två datorer 😛

...eller två ljudkort på samma dator. Så kör jag nu. Förr körde jag mellan två datorer. 🙂

Ok, hur gör ni när ni bouncar då? Det är möjligt att ni gör det på lättare sätt än jag tänker mig... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

novation (oregistrerad)
Jo, det funkar ju också 🙂

Men då behöver man ju två datorer 😛

...eller två ljudkort på samma dator. Så kör jag nu. Förr körde jag mellan två datorer. 🙂

Ok, hur gör ni när ni bouncar då? Det är möjligt att ni gör det på lättare sätt än jag tänker mig... 😱

Varför jobba sig med flera ljudkort?

Går väl lika bra att spela in dina synthar i ditt sequencerprogram, för att sen bounca ner hela paketet till wav.? Eller har jag missat nåt? Som begränsningar i din mixer vad gäller utgångar.. 😕

Så gör jag iaf. Men då har min mixer en ALT 3-4 bus..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det funkar ju också 😛

Men då behöver man ju två datorer 😕

...eller två ljudkort på samma dator. Så kör jag nu. Förr körde jag mellan två datorer. 🙂

Ok, hur gör ni när ni bouncar då? Det är möjligt att ni gör det på lättare sätt än jag tänker mig... 😱

Solo på midi- och audiokanalen för synthen. Sedan spelar man in.

När man är klar tar man bort solo, och sedan mutar man midikanalen. Då har man synthen på ett audiospår istället.

EDIT: Detta går väl att lösa med ett Macro? Väldigt snabbt och effektivt 🙂

Redigerat av cm0s
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...