lowsnuff Postat 18 december 2010 Postat 18 december 2010 Hej! Har hĂ„llit pĂ„ och lĂ€rt mig lite pro tools i nĂ„n mĂ„nad nu och har ett mbox2 mini. Denne har ju inget midi in. men det skulle vara kul med ett midiklaviatur för att pilla med lite trummor och sĂ„dant. (jobbigt/trĂ„kigt att sitta o trycka pĂ„ skĂ€rmen đ ) jag sitter ocksĂ„ pĂ„ en behringer V-amp 2, som jag förövrigt Ă€r sjukt nöjd med đ v-ampen har ju midi in och midi ut. kan detta lösa mitt problem? vill ju fĂ„ midi signalerna in i datorn. gĂ„r det att ordna? tackar för svar đ // Dennis
Caveat Postat 18 december 2010 Postat 18 december 2010 Om du ÀndÄ ska skaffa ett midiklav sÄ vÀljer du ett med USB.
Steelham Postat 18 december 2010 Postat 18 december 2010 (redigerat) V-AMPens MIDI Ă€r tĂ€nkt för att skicka instruktioner frĂ„n ett pedalbord eller skicka/spara presets till o frĂ„n datorn. Ăven om det kanske gĂ„r att skicka midi-data frĂ„n t.ex. ett klaviatur via V-ampen (varför man nu skille vilja det?) sĂ„ behöver du ju Ă€ndĂ„ en en midi-ingĂ„ng i datorn dĂ€r du kan koppla in den. Skaffa en sladd med 2-MIDI-anslutningar i ena Ă€nden och USB i andra. Finns för mellan 300-400 kr. T.ex: http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=32099&artno=229271 Men ska du ha det till ett MIDI-klaviatur sĂ„ jobbar ju de via USB nuförtiden och har ofta Ă€ven MIDI-utgĂ„ngar dĂ„r du kan koppla in gamla MIDI-synthar mm. SjĂ€lv har jag en Emu-Xboard som gĂ„r in i datorn/Cubase med USB och till en gammal piano och ljudmodul via MIDI-kontakten. Redigerat 18 december 2010 av Steelham
lowsnuff Postat 18 december 2010 TrĂ„dstartare Postat 18 december 2010 supert đ visste inte att de fanns med usb. trodde det var midikontakten som gĂ€llde. dĂ„ Ă€r det ju lugnt, skaffar alltsĂ„ bara ett klaviatur med usb som jag kopplar direkt til ldatorn. sĂ„ hittar jag det i pro tools. ibland hĂ€nger inte huvudet med, klart man hade behövt midi i datorn/ljudkortet. // Dennis
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.