Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har hÄllit pÄ och lÀrt mig lite pro tools i nÄn mÄnad nu och har ett mbox2 mini.

Denne har ju inget midi in.

men det skulle vara kul med ett midiklaviatur för att pilla med lite trummor och sĂ„dant. (jobbigt/trĂ„kigt att sitta o trycka pĂ„ skĂ€rmen 🙂 )

jag sitter ocksĂ„ pĂ„ en behringer V-amp 2, som jag förövrigt Ă€r sjukt nöjd med 🙂

v-ampen har ju midi in och midi ut.

kan detta lösa mitt problem?

vill ju fÄ midi signalerna in i datorn.

gÄr det att ordna?

tackar för svar 🙂

// Dennis

Annons
Postat (redigerat)

V-AMPens MIDI Àr tÀnkt för att skicka instruktioner frÄn ett pedalbord eller skicka/spara presets till o frÄn datorn.

Även om det kanske gĂ„r att skicka midi-data frĂ„n t.ex. ett klaviatur via V-ampen (varför man nu skille vilja det?) sĂ„ behöver du ju Ă€ndĂ„ en en midi-ingĂ„ng i datorn dĂ€r du kan koppla in den.

Skaffa en sladd med 2-MIDI-anslutningar i ena Ànden och USB i andra. Finns för mellan 300-400 kr.

T.ex: http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=32099&artno=229271

Men ska du ha det till ett MIDI-klaviatur sÄ jobbar ju de via USB nuförtiden och har ofta Àven MIDI-utgÄngar dÄr du kan koppla in gamla MIDI-synthar mm.

SjÀlv har jag en Emu-Xboard som gÄr in i datorn/Cubase med USB och till en gammal piano och ljudmodul via MIDI-kontakten.

Redigerat av Steelham
Postat

supert 🙂

visste inte att de fanns med usb.

trodde det var midikontakten som gÀllde.

dÄ Àr det ju lugnt, skaffar alltsÄ bara ett klaviatur med usb som jag kopplar direkt til ldatorn.

sÄ hittar jag det i pro tools.

ibland hÀnger inte huvudet med, klart man hade behövt midi i datorn/ljudkortet.

// Dennis

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.