Jump to content
Annons

Peakaudio.se


Gäst

Recommended Posts

Peakaudio Är en alldeles nystartad butik som håller på att ta sin form. Sidan är för närvarande under konstruktion, och håller på att fyllas upp med utrustning av olika fabrikat. Ambitionen är att kunna ha ett litet, prisvärt, men samtidigt ett väl utvalt sortiment av högsta kvalité. Ni kan räkna med lite utstickare i sortimentet inom kort, men mer om det senare. Tanken var bara att få er att veta att vi nu existerar. Ni kan även komma med förslag på vad ni skulle vilja se i butiken, alla förslag uppskattas!

Besök även Maraudio för eventuell hyra.

Har ni frågor kontakta oss på info@peakaudio.se

God jul!

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad kul att man blir huggen vid fotknölarna direkt.

Vilka vi är kan du se bl.a. Under fliken uthyrning. Eller www.maraudio.se

Priserna går som du kanske själv förstår inte alltid att matcha gentemot thomann. Vi gör vårt bästa, mer kan vi inte göra.

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

rankey (oregistrerad)

Tack för infon.

I juletider brukar det alltid dyka upp lite webb-butiks scams annars, så det är bra att ha ett hum om vilka man har att göra med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul med några som vågar satsa här i Sverige! Stort lycka till, ska definitivt kolla in er sida när det är dags för nästa inköp 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Priserna går som du kanske själv förstår inte alltid att matcha gentemot thomann. Vi gör vårt bästa, mer kan vi inte göra.

En liten fråga bara

Om ni inte kan matcha gentemot thomann går det inte i förlust då ?

Låt oss anta att om ni hade fått köpa en TV tvärs över gatan 500 spänn billigare än den ni titta på först, hade ni väl inte valt det dyra eller ?

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten fråga bara

Om ni inte kan matcha gentemot thomann går det inte i förlust då ?

Låt oss anta att om ni hade fått köpa en TV tvärs över gatan 500 spänn billigare än den ni titta på först, hade ni väl inte valt det dyra eller ?

Nu ligger ju inte Thomann "tvärs över gatan" direkt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Om ni inte kan matcha gentemot thomann går det inte i förlust då ?
Spännande, har alla musikaffärer förutom Thomann (och affärer som är billigare än Thomann) gått i förlust?

Jag handlar gärna där jag märker att personalen är kunnig och ger en bra service.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Spännande, har alla musikaffärer förutom Thomann (och affärer som är billigare än Thomann) gått i förlust?

Jag handlar gärna där jag märker att personalen är kunnig och ger en bra service.

+1

Link to comment
Dela på andra sajter

Spännande, har alla musikaffärer förutom Thomann (och affärer som är billigare än Thomann) gått i förlust?

Jag handlar gärna där jag märker att personalen är kunnig och ger en bra service.

Vem är billigare än Thomann ?

Vad det beträffar personalen ska den vara kunnig och ge en bra service ja ! Men om du vet vad du vill ha "exempel" en mixer för 1500:-,och hittar samma billiga mixer på ett annat ställe för 1000:- vem handlar du då av?

nu har jag bara hittat på priserna ,och detta är mest för nyfikhetens skull.

Redigerat av kardo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg tråden när den va nystartad men ville inte spy ut något.

Driver själv en importverksamhet och om nu inte e-butiken finns som fysisk verksamhet så har jag svårt att förstå ide´n.

Om man startar upp något så måste man veta till 100% att man kan sälja något till ett pris som man står för OCH som är bättre.

jag tar hem prylar från Indien och kina och jag kan stå för att min värsta konkurent INTE kan slå mej i kvalite.

Kvalite är ett missbrukat ord som svensson tror är att volvo är i bättre än kia.

Kvalite handlar ENBART om det kunden vill ha till ett ett pris/design/hållbarhet mot något annat.

För mej är KIA exempelvis bättre kvalite pga att jag är helt ointreserad av bilar och vill ta mej till punkt a till punkt b till ett ok pris i vad det nu innebär.

Nu kanske NI just erbjuder denna tjänsten ...att sälja enbart något son ni står för MEN som konsument är det just det.... PRISET !

Vilka här inne har inte gått till den lokala affären och testat något för att sen beställa på thomann?

Alla vet att det inte är jätte juste men...men....men....

Redigerat av riffriff
Link to comment
Dela på andra sajter

Eventuellt lite OT, men jag måste flika in att det är intressant att det bara snackas om Thomann som det billigaste alternativet när både dolphinmusic.com och dv247.com är billigare på i princip allt. Bra service också tycker jag och snabba leveranser. Så , ursäkta mig, go on med eran diskussion!

Link to comment
Dela på andra sajter

...en spännande ide som garanterat skulle funka med folk som kan och har pengarna ÄR att åka till en teknikmässa i Kina med några utvalda produkter och leta kontakter för att kunna ta en färdig ide till bättre kvalité för kund !

Inte lite bättre utan mycket bättre.

Detta är enligt mej en väldigt säker grej som någon skulle kunna tjäna väldigt bra på men jag har varken kundskaperna eller ekonomin.

Detta är Behringer utan konkurans och hur svårt kan det va att slå det?

...förlåt. Väldigt OT men endå...

Link to comment
Dela på andra sajter

Och här trodde trådskaparen att man skulle kunna starta företag i Jantesverige utan att någon skulle komma och berätta för honom att det aldrig kommer att gå och hur dålig iden är. Jag önskar återigen trådskaparen all lycka med butiken, spyr över folks attityd gentemot dem av oss som vågar satsa på det de tror på och lämnar tråden.

En sån här tråd ska vara full av "lycka till"! Herregud vad jag skäms över att vara svensk ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har drivit min firma i ca 11 år vid det här laget och sålt musikstudioprylar mer på allvar de senaste 5 eller 6 åren - och den har inte försvunnit ännu, trots att jag inte har någon fysisk butik på hela tiden...

Jag gillar inte jantelagen, så jag säger LYCKA TILL! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg tråden när den va nystartad men ville inte spy ut något.

Driver själv en importverksamhet och om nu inte e-butiken finns som fysisk verksamhet så har jag svårt att förstå ide´n.

Om man startar upp något så måste man veta till 100% att man kan sälja något till ett pris som man står för OCH som är bättre.

jag tar hem prylar från Indien och kina och jag kan stå för att min värsta konkurent INTE kan slå mej i kvalite.

Kvalite är ett missbrukat ord som svensson tror är att volvo är i bättre än kia.

Kvalite handlar ENBART om det kunden vill ha till ett ett pris/design/hållbarhet mot något annat.

För mej är KIA exempelvis bättre kvalite pga att jag är helt ointreserad av bilar och vill ta mej till punkt a till punkt b till ett ok pris i vad det nu innebär.

Nu kanske NI just erbjuder denna tjänsten ...att sälja enbart något son ni står för MEN som konsument är det just det.... PRISET !

Vilka här inne har inte gått till den lokala affären och testat något för att sen beställa på thomann?

Alla vet att det inte är jätte juste men...men....men....

Bra skrivet ! Det var så jag menade ! Ja tyvärr är Priset är avgörande om man inte är ensam om det en speciell produkt .

Lycka till ändå !

Hoppas det går bra och att ni blir störst ,för det behövs här i Sverge .

Redigerat av kardo
Link to comment
Dela på andra sajter

Och här trodde trådskaparen att man skulle kunna starta företag i Jantesverige utan att någon skulle komma och berätta för honom att det aldrig kommer att gå och hur dålig iden är. Jag önskar återigen trådskaparen all lycka med butiken, spyr över folks attityd gentemot dem av oss som vågar satsa på det de tror på och lämnar tråden.

En sån här tråd ska vara full av "lycka till"! Herregud vad jag skäms över att vara svensk ibland.

Tror absolut att mycke funkar om man har rätt trådar att dea i med rätt utbud. Tycker och jobbar själv för att nya företag ska ta fäste. Men måste finnas en tanke och drivkraft bakom...

Tror absolut att man kan sälja produkter som redan finns till ett pris för att man ger något mer än vad konkurrenten ger.

Man måste väll kunna ifrågasätta utan att va jantesvenne?

Om du säljer något för att du ska ha ett jobb eller säljer något du vet är skillnad är avgörandet.

Om peakaudio.se finns som fysisk affär och kan erbjuda er/oss ett prov, eller att åka till kund eller du åka till dom; så visst betalar man då ett annat pris...

Din Jantelag kan du göra vad du vill med, det är oärligt att inte va ärlig !

Redigerat: Jag kom hit för att lära mej om musik och så fastnar jag i något jag jobbar i ...om jag som ny ger ut en produktion här på forumet vill jag att det ska vara ärligt!

Detta ämne är nog det enda ämnet jag kan se mej ganska bra i. Kan inte så mycket om musikindustrin men är väl orienterad i försäljning och egenförentagare.

Redigerat av riffriff
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...