Gäst Postat 27 november 2010 Postat 27 november 2010 Finns några hemsidor där man kan handla musik och få det i full kvalité. På itunes osv så är allt kodat i 256kb, spotify är mp3. Finns det någon som tillbyr detta?
Drake Postat 27 november 2010 Postat 27 november 2010 Vet bara utifrån var jag säljer min musik i lossless-format. Sen hur bredden är på dessa sajter vet jag inte... www.junodownload.com www.klicktrack.com kommer ha det inom kort, tror jag www.bandcamp.com
debatt Postat 27 november 2010 Postat 27 november 2010 Finns några hemsidor där man kan handla musik och få det i full kvalité. På itunes osv så är allt kodat i 256kb, spotify är mp3. Finns det någon som tillbyr detta? Finns det inga siter som erbjuder wav-filer diekt till kunden? Drake, Junodownload, klicktrack och bandcamp erbjuder artister att ladda upp lossless (förlustfritt) material, i form av wav, så gör de om det till Flac etc väl?
Drake Postat 27 november 2010 Postat 27 november 2010 Finns det inga siter som erbjuder wav-filer diekt till kunden? Drake, Junodownload, klicktrack och bandcamp erbjuder artister att ladda upp lossless (förlustfritt) material, i form av wav, så gör de om det till Flac etc väl? Tror att Juno erbjuder Wav direkt. Annars är det ju lätt att konvertera Flac-filerna.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.