Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej på er!

Jag kommer inom några veckor eventuellt att behöva införskaffa ett par PA-högtalare för sång till en liten replokal. Bandet spelar metal (men inte på någon överdrivet hög volym).

Jag är helt ny i högtalardjungeln, så jag skulle tacksamt ta emot alla tips på prisvärda högtalare som kan passa! För att börja med mina egna förslag så har jag hört mycket gott om dB Opera. Jag har tittat lite på Opera 208D, som kostar strax under 3000 kr, men jag skulle gärna gå ner mot 2000 kr om det finns något vettigt alternativ i den prisklassen. Jag har förgäves försökt hitta någon information om dB Cromo 8 som kostar drygt 2000 kr, så om någon här har testat någon Cromo och kan säga något om dem skulle det vara jättebra.

Jag är medveten om att jag inte kan vänta mig att få några högtalare som låter fantastiskt för de få tusenlappar som jag är beredd att lägga på det här, så det behöver ingen informera mig om. Å andra sidan vill jag ju inte köpa något som är fullständigt undermåligt, så är jag helt orealistisk och fel ute så får ni väl säga det. 😉

Annons
Postat

Ett tips om du har dåligt med pengar... Köp bara en ganska bra högtalare i stället för två sämre, kostnaden är den samma för två dåliga, och i replokalen kan det kanske funka lika bra med en högtalare.. Omsider kan du sen köpa en till likadan. Eller också kollar du på Blocket, ofta halva priset om man köper beg.

Postat (redigerat)

Okej, ja, det låter ju vettigt. Hur är det med storleken på högtalarna som jag har tittat på hittills; är de lagom kraftfulla eller kan det behövas något värre?

Edit: Länkar till Operan så slipper ni googla om ni inte redan kan allt om den:

http://dbtechnologies.com/index.php?id=22&L=0&tx_amdbt_pi1[category]=16&tx_amdbt_pi1[product]=14

Redigerat av Borghild
  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.