Jump to content
Annons

Slutna hörlurar för 1000-1500kr?


helloor

Recommended Posts

Jag är på jakt efter ett par riktigt bra slutna hörlurar för runt 1000-1500kr!

Jag kommer att använda lurarna när jag spelar in och mixar lite (Är inte speciellt erfaren) samt att jag även vill ha dom när jag lyssnar på musik.. (..och kanske även lite när jag kollar film, men de kan ni bortse ifrån).

Jag har kollat på AKG 271 MK II, Sennheiser HD280 Pro och Audio Technica ATH-M50.

Det verkar vara 3 bra hörlurar när jag har kollat runt lite, men jag har inte testat några på riktigt.

Kan man köpa ett par hörlurar utan att testa dom? Vad tycker ni? ..och i så fall vilka?

Har hört att AKG 271 MK II tappar lite bas och att Audio Technica ATH-M50 kan vara lite obekväma efter en tids lyssning.

Vad har ni för erfarenheter av detta? Kan någon ge mig tips! Jag måste snart bestämma mig känner jag 🙂!

Tack för hjälpen!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
1 W (oregistrerad)

Kör du men en 100W förstärkare direkt till lurarna så tycker jag att AKG 272 är bra, inte många som har sådana lurar och tydligen inte 100W heller så det är nog bara jag som gillar denna konstellationen.

Kör lite ungersk opera från Dkr för tillfället, inte direkt min stil men jag var pigg på lite radio.

Riktiga galhalsar från någon domkyrka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tycker ni om AKG K601?

Är det en bra lur att koppla rakt in i Macbooken när jag sitter o pillar i Logic tro?

Bör man ha hörlursförstärkare eller externt ljudkort för att använda dom, eller kan jag köra dom direkt rakt in i 3,5mm i datorn?

Ja, jag vet att dom är öppna. Men har funderingar på att kanske köpa det istället..

Redigerat av helloor
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det en bra lur att koppla rakt in i Macbooken när jag sitter o pillar i Logic tro?

Bör man ha hörlursförstärkare eller externt ljudkort för att använda dom, eller kan jag köra dom direkt rakt in i 3,5mm i datorn?

https://www.studio.se/index.php?showtopic=78475

https://www.studio.se/index.php?showtopic=79202

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...