Jump to content
Annons

Cubase 5 och inspelning av flera ljudkort samtidigt...


matslexell

Recommended Posts

Hejsan!

Jag har precis köpt Cubase 5 och verkar inte få det att fungera med flera ljudkort samtidigt. Det jag önskar är att kunna skifta mellan att ha Pod XT Live/Zoom H4n som input och sedan ha inbyggda ljudkortet som output.

Någon som vet om/hur detta är möjligt?

Om inte, vad finns det för externa ljudkort med fler kanaler som ni kan rekommendera?

Tackar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hejsan!

Jag har precis köpt Cubase 5 och verkar inte få det att fungera med flera ljudkort samtidigt. Det jag önskar är att kunna skifta mellan att ha Pod XT Live/Zoom H4n som input och sedan ha inbyggda ljudkortet som output.

Någon som vet om/hur detta är möjligt?

ASIO hanterar ett ljudkort i taget eller - om drivrutinen är skriven så - flera ljudkort från samma tillverkare samtidigt. Ibland måste ljudkorten dessutom vara av samma modell för att ASIO-drivern ska kunna hantera dem tillsammans.

Du kan eventuellt få det att funka med ASIO4ALL, men det är lite olika hur bra/dåligt det fungerar...

Om inte, vad finns det för externa ljudkort med fler kanaler som ni kan rekommendera?

Det beror på vilka krav du har på det. Det finns ju massor av olika ljudkort...

Hur många analoga in- och utgångar behöver du? Digitala I/O? Andra funktioner som du behöver?

Link to comment
Dela på andra sajter

Behöver du mer än 2 in och utgångar ?

Ett Ljud kort med flera in och utgångar Behringer ADA8000

Behringer ADA 8000 är "bara" ett ADAT interface, d.v.s. du behöver ett ljudkort med ADAT IN/UT att koppla detta till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Anledningen till att använda flera in och utgångar är att jag har en microfon (zoom H4), Ett keyboard, och en pod xt live. Podden och Zoom H4an har inbyggda ljudkort som man kan använda...

Hursomhelst, jag har kollat runt lite på ljudkort och M-audio fast track ultra verkar rätt bra.

Finns det några bättre som jag har missat i den pris-klassen??

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...