Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej,har köpt en subbas yamaha hs 10w som ska kopplas till mina hs 50 men ja fattar inte riktigt highcut och low cut, hs 50 kan man ju ställa på 80hz,100 eller flat , om ja nu tex ställer in dom på 80hz så spelar dom väll ner till 80 och då ska väll subbasen ta hand om allt under 80? och isåfall är det highcut eller lowcut som jag ställer det med på subben? och vad är den andra till för? tycker bara det borde va en ratt man ställer skarven med?

senn undrar jag även vad flat är på monitorerna.....

Annons
Postat

hej,har köpt en subbas yamaha hs 10w som ska kopplas till mina hs 50 men ja fattar inte riktigt highcut och low cut, hs 50 kan man ju ställa på 80hz,100 eller flat , om ja nu tex ställer in dom på 80hz så spelar dom väll ner till 80 och då ska väll subbasen ta hand om allt under 80? och isåfall är det highcut eller lowcut som jag ställer det med på subben? och vad är den andra till för? tycker bara det borde va en ratt man ställer skarven med?

http://www.yamahaproaudio.com/downloads/data_sheets/speakers/HS_Series_datasheet.pdf

här e en länk på grejerna som ska funka ihop

• 4 veckor senare...
Postat

Hej.

Sitter i funderingen om jag skall köpa till subbasen eller inte. Jag tycker högtalarna har ett kanonljud för övrigt. Vad är din uppfattning?

Är det värt 4000 att ha de lägre registren?

Postat (redigerat)

Titta på bilden till vänster om power on/off på basen så fattar du nog.

Blev lite osäker själv nu..

Redigerat av Hastalavista
Postat

Du kan alltså välja att low-cutta monitorerna antingen i subben eller i hs50. Men i subben verkar vara att föredra eftersom du där kan trimma in steglöst. Och isf antar jag att du sätter hs50 på "Flat" (oskuret).

pdf:en länkad ovan visar som sagt tydligt om du zoomar in ca 800%.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.