JohnnyRocker2008 Postat 20 oktober 2010 Postat 20 oktober 2010 (redigerat) Hur ställer man in i VST Connections för sånginspelning? Just nu står Inputs på Stereo in. DEVICE PORT (Line in 1 Fast Track Pro och Line in 2 Fast Track Pro) Och Outputs på Stereo out. DEVICE PORT (Analog 1/2 Fast Track Pro - 1 och Analog 1/2 Fast Track Pro - 2) När jag spelar in sång med de här inställningarna hörs det bara i den vänstra högtalaren. Fråga: Gör jag rätt om jag väljer att lägga till en "Mono-Bus" på Inputs eller ska jag lägga till 2 st Mono bussar? Blir helt vimsig av detta 😮 Redigerat 20 oktober 2010 av JohnnyRocker2008
Claes Holmerup Postat 20 oktober 2010 Postat 20 oktober 2010 Du spelar alltså in med en mick? Då skapar du ett monospår istället för stsreospår - och väljer i Inspectorn om du ska ta in ljudet från höger eller vänster kanal (den ena är död och den andra är det ljud i).
JohnnyRocker2008 Postat 20 oktober 2010 Trådstartare Postat 20 oktober 2010 Tackar. Funkar 😄 Blir det väl bäst att spela in gitarrer i mono också. Kan man panorera endå vid slutmix?
Claes Holmerup Postat 20 oktober 2010 Postat 20 oktober 2010 Jäpp - du kan alltid panorera. 🙂 Om du kör med någon stereouppmickning eller spelar in en extern synt eller liknande, så ska du däremot spela in på stereospår (om det inte är en monosynt...😉).
JohnnyRocker2008 Postat 20 oktober 2010 Trådstartare Postat 20 oktober 2010 Okidoki. Tack för hjälpen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.