CarlRob Postat 3 oktober 2010 Postat 3 oktober 2010 Tänkte kolla om någon här med erfarenhet av det externa firewire (budget) ljudkortet Terratec Producer PHASE X24 kan svara på följande: - Även fast ljudkortet har en inbyggd pre-amp, går det ändå att köra micen via en NPNG-preamp innan det kommer till ljudkortet? - Går det att att koppla in en distressor och använda med ljudkortet innan signalen når preampen/ljudkortet? Dom ingångarna jag har på ljudkortet är: Input, Insert , Monitor och Main. Har även 2 mic-ingångar med XLR och tele på framsidan. Hur ska jag gå till väga om det här fungerar?
Gilbert Postat 3 oktober 2010 Postat 3 oktober 2010 Då ljudkortet verkar ha både line-ingångar (utöver mic) och inserts så kan du troligtvis göra allt du vill.
CarlRob Postat 5 oktober 2010 Trådstartare Postat 5 oktober 2010 Någon som har lust att dela med sig om hur jag ska koppla det här mecket? 🙂 Ifall nån vet...
Gilbert Postat 5 oktober 2010 Postat 5 oktober 2010 Någon som har lust att dela med sig om hur jag ska koppla det här mecket? 🙂 Ifall nån vet... Exakt vad vill du göra / vad är det du inte förstår?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.