Jump to content
Annons

VST instruments kanal-problem


JohnnyRocker2008

Recommended Posts

Rubriken låter nog lite luddig :rolleyes:

Ska försöka förklara så gott jag kan:

Hur gör jag för att få ex. Hypersonic 2.0, att spela upp olika, eller för den delen, samma ljud, till 2 eller flera olika kanaler, utan att ladda in pluggen i fråga, på alla kanaler?

Ram-minnet försvinner ju rätt fort, som jag gör nu.

Ps:Håller på med (ASK)Cubase Level 1, så jag har inte kommit så värst långt än, kan någon ha förbarmande över en nybörjare :Ds 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

På Midi-spåret väljer du Hypersonic som output och väljer vilken midikanal som ska användas - och sedan väljer du ljud. Klart! 🙂

Jag utgår då från att du inte kör med "Instrument tracks" - för då kan man dumt nog bara ha en midikanal per instans.

Om det är så du har kört, så ladda istället in Hypersonic i en VSTi-slot. Vill du köra med flera separata audio-utgångar från pluggen så finns det en liten ikon att klicka på bredvid namnet i VSTi-sloten, så får du upp alla audioutgångarna i Cubase-mixern. Skapa sedan ett midispår och där väljer du Hypersonic som output och sedan väljer du bland de 16 tillgängliga midikanalerna och väljer ljud...

Redigerat av Claes
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...