kenjoswe Postat 19 september 2010 Postat 19 september 2010 Hej, Har Kontakt4 och undrar hur jag kan skicka de olika kanalerna i Kontakt4 till Cubase? Jag skickar 2 kanaler till Cubase men i Cubase blir det bara en kanal. Hur göra? Kent J
trancer Postat 19 september 2010 Postat 19 september 2010 Tjenare. Menar du att du har 2 ljud, och vill ha dom på olika kanaler? Det är isåfall väldigt enkelt, du måste ställa in det både i Kontakt och i Cubase. Förklara gärna lite exakt hur du menar, så ska jag hjälpa dig. Mvh Marcus
pme (oregistrerad) Postat 19 september 2010 Postat 19 september 2010 Du måste aktivera kanalerna i VST-instrument vyn. (Den sista knappen innan namnet)
Assar Postat 19 september 2010 Postat 19 september 2010 Först aktiverar du kanalerna i Cubase's VST Inputs. Det finns en liten knapp att trycka så du får upp en lista där du kan markera vilka ingångar du vill ha. Då skapas kanalerna i Cubase's mixer. Sen går du till Kontakts utgångar och styr dem till de ut-/ingångar du vill ha respektive kanal.
kenjoswe Postat 20 september 2010 Trådstartare Postat 20 september 2010 Först aktiverar du kanalerna i Cubase's VST Inputs. Det finns en liten knapp att trycka så du får upp en lista där du kan markera vilka ingångar du vill ha. Då skapas kanalerna i Cubase's mixer. Sen går du till Kontakts utgångar och styr dem till de ut-/ingångar du vill ha respektive kanal. Tack ska du ha! Visste inte att det ens var en knapp där! Sparat många timmar på detta. Kent J
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.