BobbyBenjaminz Postat 28 augusti 2010 Postat 28 augusti 2010 Jag har en stationär dator full med pluggar hårddisken. Har också en laptop, som jag ska göra musik på men nu till frågan; Finns det något sätt att koppla ihop (genom något nätverk kanske) min "gamla" stationära dator till laptop så jag har tillgång till pluggarna. Hade tänkt ha den stationära dator som någon slags server, vill inte ha pluggarna på laptop hårddisken. Om det går, kan någon själ berätta hur man gör?
BobbyBenjaminz Postat 28 augusti 2010 Trådstartare Postat 28 augusti 2010 Lägger filerna på en extern hårddisk istället. Måste ju va bra mkt smartare.. he he 😉
Piccazzo Postat 28 augusti 2010 Postat 28 augusti 2010 (redigerat) Beror på vilket DAW du kör med. I Logic kan man köra en dator som master och en som node. Visserligen funkar det bara på logic egna pluggar. I och med att tredje parts pluggar installeras på din HD och är beroende av det OS du har installerat blir det svårt att dela ut dom till andra datorer. Det finns lösningar dock men jag kommer inte på dom för tillfället. Finns tex en plugg som man installerar sina pluggar i och man borde då teoretiskt kunna använda dom över nätverk. Problemet blir ju när du inte är i nätverket så fattas alla pluggar. Redigerat 28 augusti 2010 av Piccazzo
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.