Arni Postat 24 augusti 2010 Postat 24 augusti 2010 När jag spelar in på två spår i Kristal får jag ett delay (en förskjutning) i spår 2. Testade med att spela in samma melodi - då hörs förskjutningen tydligt. Trodde detta problem som jag hade i Audacity skulle lösas - men samma sak i Kristal.
hegobald Postat 24 augusti 2010 Postat 24 augusti 2010 Det kallas för latency. En fördröjning som uppstår från att ditt ljud skall omvandlas från analogt till digitalt samt behandlas av datorns processor, drivrutin för ljudkort etc.. Sök på ordet latency så får du hur många träffar som helst. En lösning som gör att fördröjningen kan bli mindre är om du byter till en speciell drivrutin optimerad för låg latency.. t.ex ASIO4All. Men använd alltså sökmotorn på detta forum först så kommer du att hitta många lösningar på detta problem 🙂
Arni Postat 25 augusti 2010 Trådstartare Postat 25 augusti 2010 Jag får testa med att byta drivrutin - antar att det är ljudkortets? Jag hittar flera potentiella lösningar i forumet - men ingen som jag förstår ! Är nybörjare på området. Skulle vara intressant att veta om någon har Kristal och hur man löst latency-problemet.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.