Jump to content
Annons

Sampla med halionOne eller inte?


supreme

Recommended Posts

Nu behöver jag hjälp!

Är ute efter en samplare som jag ska använda i Cubase. Det jag är ute efter är att jag vill kunna koppla audiofiler till min midicontroller. ett klaviatur.

Jag har snokat runt lite och hört att steinbergs Halion one ska vara en enkelt och bra samplare. Jag har cubase 4 inkl halion one(som följde med) orginal men fattar inte hur jag får till det.

Jag har hört att man bara ska kunna dra och släppa ljudfilerna i halionone. Men det fungerar inte. Hur bär man sig åt?

All hjälp uppskattas väldigt mycket!

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

HalionOne är väl en mjukvarusyntetisator som har egna samplade ljud också va?!

Saken är att jag kommer bli tvungen att installera om en del grejer här och bl.a. Cubase 4 Ess med just HalionOne.

Nu är den alltså väck tillfälligt ur min burk.

Jag vet att när jag HADE den installerad tidigare så kunde jag inte komma åt några ljud i HalionOne, men ifrån

andra mjukvaruprylar och effekter, tyckte det var skumt... Lägger den sig på något annat ställe?

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

HALion One kan bara spela upp de ljud som är gjorda speciellt för HALion One - alltså inte ljud som exempelvis är gjorda för HALion, även om de har samma ändelse i filnamnen (.hsb). HALion kan inte heller ladda in ljud som är gjorda för HALion One.

Om du loggar in på ditt konto hos Steinberg för att komma in på deras Knowledgebase, så finns det instruktioner på hur man får tillbaks saknade ljudbanker, så att de hittas igen. Välj bara HALion One i rullmenyn som kommer upp när du har valt, så är det bara att följa instruktionerna i artikeln om Sound Collection Issues. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...