Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Jag tycker alltid att det Ă€r svĂ„rt att fĂ„ till snygga pianon, och har man vĂ€l anvĂ€nt en konfiguration vill jag gĂ€rna gĂ„ vidare och skapa en ny 🙂

Jag har för tillfÀllet kÀrat ner mig totalt i en lÄt (som dessutom ingÄr i ett riktigt grymt mixat album):

LĂ€nk:

Efter nÄgra sekunder har jag gÄshud över hela armarna. What's the deal?

Vad Àr det som gör pianot sÄ fint och emotionellt?

NÄgra tips?

Det skulle verkligen uppskattas!

Jag jobbar med all musik i Reason/Record, sĂ„ tyvĂ€rr Ă€r tips pĂ„ VSTs/Pianoplugins ganska... ointressanta 🙁 Dock skulle jag gĂ€rna sampla in ett schysst piano i Reason? 😼

I vilket fall, alla tips Àr vÀlkomna!

MVH

Johan

• 5 veckor senare...
Annons
Postat

Tjenare.

Det dÀr pianot Àr ju inte direkt nÄt "snyggt" pianoljud enligt mig.

Det passar just den lÄten skitbra dock!

Det kan du fÄ i stort sett med vilket piano som helst, om det Àr att du menar det dÀr med skön harmoni sÄ beror det pÄ att det Àr vÀldigt mycket sustain, dvs alla toner gÄr i varandra i stort sett, vet inte hur mkt du kan men sustain eller pedal Àr ju samma sak som nÀr du trycker ner den högra pedalen pÄ ett piano, den bibehÄller tonen och förlÀnger tonerna Àven fast du slÀpps tangenten pÄ pianot.

Det dÀr pianot hade fin harmoni, men det Àr simpelt att göra med i stort sett vilket piano som helst

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.