Jump to content
Annons

Problem MIDI Ableton -> Yamaha CS2x


John89

Recommended Posts

Hej allesammans!

Jag har en liten fråga gällande min synth som jag försöker på kompatibel med ableton live.

Jag har en Yamaha CS2x som jag försöker använda som en midi synth då, men problemet är att varje gång

jag ska trycka in en tangent för att spela en ton så låter den som om ljudet är nerfiltrerat eller som

om jag skulle dra ner en Cutoff ratt på den.

Har letat på nätet och jag har själv försökt mixtra med inställningarna på abletons midi alternativ, hittar ingen lösning..

någon som stött på liknande eller har en lösning?

tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej allesammans!

Jag har en liten fråga gällande min synth som jag försöker på kompatibel med ableton live.

Jag har en Yamaha CS2x som jag försöker använda som en midi synth då, men problemet är att varje gång

jag ska trycka in en tangent för att spela en ton så låter den som om ljudet är nerfiltrerat eller som

om jag skulle dra ner en Cutoff ratt på den.

Har letat på nätet och jag har själv försökt mixtra med inställningarna på abletons midi alternativ, hittar ingen lösning..

någon som stött på liknande eller har en lösning?

tack!

Menar du att Yamahan låter filtrerat? Det låter som det är några inställningar i själva synthen då. Tror inte att ableton är boven.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej altså jag kör synthen som en midi kontroller dvs jag spelar upp ljud som processeras från VST syntar i datorn så det är inte synten..

Jag tog mins synth till min kompis som använder FL-studio och körde samma VST synt och det lät jätte bra utan problem.. men när jag använder synthen i ableton hemma så låter det typ lowpass filtrerat som sagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej altså jag kör synthen som en midi kontroller dvs jag spelar upp ljud som processeras från VST syntar i datorn så det är inte synten..

Jag tog mins synth till min kompis som använder FL-studio och körde samma VST synt och det lät jätte bra utan problem.. men när jag använder synthen i ableton hemma så låter det typ lowpass filtrerat som sagt.

Okej, så det är alltså en viss VST som ska spelas/styras av yamahan. Är det bara just den VSTn som låter bortskuren eller låter även Abletons synthar lågpassade?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...