Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kan inte ändra utseendet på min artist profil. När jag väljer redigera profil eller profildesign 2.0 så kommer jag till Redigera profil>>Visa grundinfo och kan bara ändra artistnamn och liknande. Någon som vet vad som är fel?

• 1 månad senare...
Annons
Postat

hallå

håller på att, med trial and error, diverse myspace-koder man kan hitta på nätet samt en skopa sunt förnuft, försöka göra en lite snyggare myspace-sida.

jag skulle vilja flytta min "contact table" så att den exempelvis liknar den på http://www.myspace.com/officialangelsofbabylon som jag tycker är stilren och fin om än lite mkt metal för mig 🙂

jag kan inte html-kod men kan ibland hitta ungefär det jag söker och om jag kollar i koden för myspacesidan ovan tycks det finnas referenser för t.ex. var ngnstans på sidan knappen för "add" befinner sig eftersom den inte är på myspace "orginalposition". om jag kollar i min egen kod hittar jag ingen motsvarande referens.

jag har för mig att vissa större band har tillgång till att kunna editera friare på myspace men vet inte helt om det stämmer...

vet ngn hur jag gör för att kunna flytta min contact table så att den blir klickbar och funkar (jag har lyckats flytta och forma o själva bilden men länkarna funkar inte längre)

tack

Postat

Det finns dröser med kod på nätet gällande hur man editerar och fixar till sin myspace. Många grejer är lite halvkrångliga men då det även finns youtube-videos som visar hur man kodar-loss så är det bara att söka och försöka hålla tungan i rätt mun.

(Sök även på "myspace profile stealer" - som kopierar koder på ett helt ok sätt).

Större band har inte andra möjligheter än andra när det kommer till editering. De anlitar proffs som fixar deras myspace-sidor. Proffs som t.ex. http://www.bandspaces.com/

Postat

Ni skall veta att MySpace just nu lanserar en ny profilversion: 3.0 Beta. Vanliga användare har 1.0 och 2.0-profiler medan band har 0.5-profiler. Alla nya MySpacemedlemmar får automatiskt 3.0-profilen efter den 29 juli. När Betaperioden är över kommer ALLA automatiskt få 3.0. All kod man lärt sig gäller inte längre. En ny CSS-box för kodskrivning skall inte vara med i den nya versionen. Men MySpace forumen i England och USA försöker att trycka på för att återinföra den igen för mer frihet.

Ni kan läsa mer om det här om ni går in på Svenska MySpace forum under Tråden MySpace "Allmänt" där jag lagt in vad Myspace förklarar om den nya profilen och hur den är tänkt.

När ni får er 3.0-profil, så rekommenderar jag att gå in på det engelska MySpaceforumet och där välja tråden MySpace "Costumizing". Där finns en fast tråd med medlemmar som dels prövar och utvärderar den nya versionen och som svarar på frågor. Mycket bra!

Annars är just en av nyheterna att man kan flytta om modulerna som man vill.

Postat

Kan inte ändra utseendet på min artist profil. När jag väljer redigera profil eller profildesign 2.0 så kommer jag till Redigera profil>>Visa grundinfo och kan bara ändra artistnamn och liknande. Någon som vet vad som är fel?

Artister har inte 2.0 profil utan 0.5 profil, så det gäller inte för band. MySpace Sverige har ingen support men gå in på det engelska myspaceforumet under tråden MySpace "Costumizing" där finns det bra trådar. Men snart kommer din profil att tillsammans med alla andra att gå över till den nya 3.0 profilen som är helt annorlunda när det gäller redigering. Gå in på MySpace forum och välj Tråden MySpace "Allmänt" där jag lagt in info från MySpace om vad som gäller.

drloop (oregistrerad)
Postat

Slog ihop trådarna.

Och tack Jerry P för bra info!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.