Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Funderar på att köpa PreSonus AudioBox USB för 1685 kr, men frågan är om det finns andra, bättre alternativ i den prisklassen? Kom gärna med tips o förslag.

Annons
Postat

Jag har länge kört med Presonus FP10 och tycker det är ett bra kort. Till min laptop ville jag ha ett USB-kort med 2 ingångar, och tittade direkt på Audioboxen. Verkade helt klart det vettigaste alternativet.

Dock sade personen på 4Sound att preampsen inte var bra. I och med att jag har en FP10, som ska ha samma preamps, så höll jag inte riktigt med. Han berättade då att Presonus hade fått mycket klagomål på att deras preamps var lite för klena, att man fick dra upp dem nästan till max (det är sant, men låter ändå bra). De ska då, när de gjorde Audioboxen, ha förnyat preampsen. Gjort dem mindre klena, vilket skulle ha resulterat i att de istället distar.

Hur sant det är, det vete katten (inte den mest kunniga på 4Sound sade detta).

Jag vågade dock inte köpa Audioboxen och köpte istället EMU 0404. <-- länk

Är lite dyrare men är riktigt prisvärt, om det är USB och två XLR man är ute efter. (Den vita är som gjord till den vita Macbooken också) 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.