Jump to content
Annons

Inget ljud i Logic Express 9


minikaka

Recommended Posts

Hej!

Jag har precis köpt en imac med Logic Express 9, sedan har jag också vart och köpt ett Impact Twin ljudkort från TC Electronic för att koppla till min mac genom firewire.

Jag har dock ett problem för när jag ska spela in till Logic Express så kommer det inget ljud. Jag vet att ljudet i alla fall kommer in i datorn då jag har testat det på andra sätt och själva ljudkortets kontrollpanel i datorn ger också utslag, men jag får alltså inte in ljudet i Logic Express, varken med gitarr inkopplad eller bara vanlig mikrofon.

Jag har även testat med Garageband men jag får inget ljud där heller, så jag vet inte hur jag ska bära mig åt riktigt men jag tänkte att nån här på Studioforum borde kunna hjälpa mig lite.

Om det är till någon nytta så kan jag säga att ljudet går in som vanligt om jag använder datorn inbyggda mikrofon.

Mvh// Alexander

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Verktygsprogram > Audio (eller Ljud) Midi inställningar (Audio Midi Setup).

Där ska ditt ljudkort dyka upp, välj där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret men jag har redan valt ljudkortet där och det fungerar ändå inte 🙁 (Jag har även uppdaterat drivrutiner och allt också) Ingen som har något annat förslag ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är Apple's förslag på åtgärder: http://support.apple.com/kb/TS2108

Ett annat är att prova att spela in via de interna ljudingångarna samt kanske prova ljudkortet i annan dator.

Nästa steg är att återinstallera Logic, sedan kortets drivrutiner.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...

Antar att du startar ljudkortet före Logic?

Du kan i Logic också välja ljudkälla under inställningar/audio men det har du säkert också redan gjort?

Har du valt ljudkortets stereo out som output för masterkanalen?

Redigerat av Implasticyde
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...