Jump to content
Annons

Ljudvågerna syns inte efter jag spelat in ett klipp!


DonAkerlund

Recommended Posts

Har ett problem med att ljudvågarna inte syns varje gång jag spelar in ljud spår i Logic 9...Vet att man kan gå in och trycka refresh overview. Men de är ganska jobbigt om man ska behöva göra det varje gång man spelar in något. Så någon som haft liknande preblem och löst de?

Har även ett annat problem, när jag gör en ny tagning på en kanal där det redan finns en tagning precis innan där jag börjar min nya tagning så klistras den tidigare tagningen och den nya ihop. Hur får jag bort det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...

Tjena, har samma problem. ända sättet för mig att få fram ljudvågorna är att starta inspelningen innan 0:an så det blir 2 takters inräkning. Har vart och frågat om detta problem på flera musikaffärer och alla säger att det rör sig om en bug och att det skulle försvunnit i senaste uppdateringen 9.02 (men som det inte gjorde) men har börjat acceptera det, tyckte också det var skitjobbigt i början.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Eftersom att ingen på forumet behagade att dela med sig av ett svar så sökte jag mig till mer främmande områden på nätet.

Det visar sig att jag har råkat ut för en bugg.

Den går att åtgärda genom att gå in på Preferences/Audio och där ändra "Recording Delay". Jag tog min till ungefär -1000. Fungerar kanon.

Skulle det fortsätta spöka så gå in på Options uppe i Finder-fönstret. Klicka dig vidare till Audio. Därefter "Refresh all views".

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...