Jump to content
Annons

Alternativ till Garagekey -- Simpel USB/Midi klaviatur


makaroner

Recommended Posts

Hejsan!

Som ungefär sjuhundratrettiotvå andra inlägg handlar det här också om någon sorts guidning för en nyfiken hobbymusikant.

Jag har kikat runt rätt länge på ett USB/Midi klaviatur för en billig penning. Det behöver alltså inte vara något extravagant utan bara innehålla de mest grundläggande funktionerna. Jag blev glad när jag hittade Garagekey, det var precis det jag ville ha tänkte jag spontant. Men eftertänksam som man är så vill man ju ha lite mer info än thomann.de erbjuder men det är så hiskeligt svårt att hitta någon vettig info om Garagekey som tar upp mer än hur imponerade alla är över att man kan gömma sitt tangentbord under den. Jag märkte att det fanns en post angående hur bra Garagekey kan tänkas vara men ingen hade svarat.

Så alltså till min fråga; Är det någon här som har en Garagekey eller har provspelat en och kan ge lite info om hur den känns och lite mer ingående som t.ex. om tangenterna är vägda, är den stabil och dylikt?

Om det är någon som har ett bra alternativ till Garagekey, som är ungefär lika minimalistisk och simpel, så skulle jag vara intresserad att höra om det. Jag har själv kollat på CME m-key och känner mig lite lockad av den också, men det finns väl fler varianter som kanske t.o.m har pitch och mod hjul. Sånnt kan ju vara kul att ha.

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har två stycken M-Key och är absolut nöjd med dom. Helt ok kvalite och bra drivrutiner (kör mac då).

Tackar för svar!

Jag tror faktiskt att jag lutar mer och mer åt M-key just för att det är lite mer finesser på den men den verkar ändå vara rätt simpel. Dessutom har den 49 tangenter istället för 37 har jag för mig, vilket kräver lite mer yta men det kan det vara värt.

Ingen som har något mer ingående om något liknande klaviatur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...