Jump to content
Annons

Hur tar jag bort logic looparna?


kim87

Recommended Posts

Har länge velat ta bort logic looparna (de som följer med programmet när man installerar det). Jag använder aldrig looparna och jag är verkligen i behov av mer hårddiskutrymme!

Så, någon som vet hur jag tar bort dessa? Planen är alltså att jag tänkte lägga alla logicloopar på någon extern hårddisk istället så att jag får bort dom från min dator!

Ha det fint:) / Kim

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Man drar mappen med looparna till den externa hårddisken.

Sedan slänger man den mappen (när det hela har kopierats klart)

Efter det behöver du åter indexera looparna.

(dvs drar mappen med looparna till loop browsern.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Man drar mappen med looparna till den externa hårddisken.

Sedan slänger man den mappen (när det hela har kopierats klart)

Efter det behöver du åter indexera looparna.

(dvs drar mappen med looparna till loop browsern.)

Problemet är att jag inte har hittat någon mapp med alla filer i, vet du vart exakt man hittar den? 🙂

Måste jag dra mappen med looparna till loop browsern igen efter att jag slängt dom? Då läggs dom ju in igen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är att jag inte har hittat någon mapp med alla filer i, vet du vart exakt man hittar den? 🙂

Måste jag dra mappen med looparna till loop browsern igen efter att jag slängt dom? Då läggs dom ju in igen?

HD - Bibliotek - Audio - Apple Loops

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, först måste du kopiera loopmappen dit du vill ha dem, annars så försvinner dem. (du kan i o f s åter installera dem från original diskarna).

När man indexerar loopar så får man en fråga; antingen kopiera de till huvudhårddisken eller låt de vara kvar där de är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är att jag inte har hittat någon mapp med alla filer i, vet du vart exakt man hittar den? ☺️

Måste jag dra mappen med looparna till loop browsern igen efter att jag slängt dom? Då läggs dom ju in igen?

Lägger du dem på en extern disk sparar du utrymme på disken de ligger på nu, men då du flyttat dem så måste programmet veta var du lagt dem...

U dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägger du dem på en extern disk sparar du utrymme på disken de ligger på nu, men då du flyttat dem så måste programmet veta var du lagt dem...

U dig?

ok jag hajjar:)! Tack för svaret. Hur "indexerar" jag loopmappen från och med att looparna ligger på externa hårddisken?

Link to comment
Dela på andra sajter

ok jag hajjar:)! Tack för svaret. Hur "indexerar" jag loopmappen från och med att looparna ligger på externa hårddisken?

Som jag skrev ovan. 😛

Dra loop mappen/eller de underliggande loopmapparna till Loop browsern.

Den frågar sedan ifall du vill antingen kopiera looparna (det vill du inte) eller låta de vara där du har de nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

HD - Bibliotek - Audio - Apple Loops

om man installerat jampacks eller annat kan de även ligga på andra ställen

tex application support-garageband-apple loops

har även för mig att jag tidigare haft apple loops i logicfoldern också

Link to comment
Dela på andra sajter

Har länge velat ta bort logic looparna (de som följer med programmet när man installerar det). Jag använder aldrig looparna och jag är verkligen i behov av mer hårddiskutrymme!

Så, någon som vet hur jag tar bort dessa? Planen är alltså att jag tänkte lägga alla logicloopar på någon extern hårddisk istället så att jag får bort dom från min dator!

Ha det fint:) / Kim

personligen så installerade jag endast LogicPro från hela Logic studio, använde aldrig dom andra programmen, så nu har jag bara logic på datorn o det är väl ungefär 150mb, har syntharna också dock

Link to comment
Dela på andra sajter

man kan vid installation välja vilken hårddisk dit loopar ska gå

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...