Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjo!

Jag Àr inge vidare pÄ det hÀr med signalvÀgar osv. Och nu sÄ har jag lite funderingar pÄ att köpa en EQ, dels för att en polare ska sÀlja sin till en förmÄnlig peng.

Just nu sÄ spelar jag mest in gura och linar den rÀtt in i mitt Presonus Firepod. SÄ min frÄga Àr egentligen, kan man koppla en EQ direkt pÄ ljudkortet eller imellan kortet o guran pÄ nÄgot sÀtt eller krÀvs det en mixer?

Tacksam för svar! 🙂

Annons
Postat
  Zim sa:
Tjo!

Jag Àr inge vidare pÄ det hÀr med signalvÀgar osv. Och nu sÄ har jag lite funderingar pÄ att köpa en EQ, dels för att en polare ska sÀlja sin till en förmÄnlig peng.

Just nu sÄ spelar jag mest in gura och linar den rÀtt in i mitt Presonus Firepod. SÄ min frÄga Àr egentligen, kan man koppla en EQ direkt pÄ ljudkortet eller imellan kortet o guran pÄ nÄgot sÀtt eller krÀvs det en mixer?

Tacksam för svar! 🙂

Även om den EQ din kompis vill sĂ€lja har en Hi-Z ingĂ„ng sĂ„ skulle jag inte sĂ€tta en EQ i den kedjan, det finns pluggar som troligtvis gör ett bĂ€ttre jobb Ă€n denna (om det inte Ă€r nĂ„got riktigt speciellt men jag har aldrig sett en "dyr-EQ" (utan micsteg m a o) med Hi-Z ingĂ„ng).

Postat
  Gilbert sa:
Även om den EQ din kompis vill sĂ€lja har en Hi-Z ingĂ„ng sĂ„ skulle jag inte sĂ€tta en EQ i den kedjan, det finns pluggar som troligtvis gör ett bĂ€ttre jobb Ă€n denna (om det inte Ă€r nĂ„got riktigt speciellt men jag har aldrig sett en "dyr-EQ" (utan micsteg m a o) med Hi-Z ingĂ„ng).

Okej. tack för det snabba svaret 😄

Kan du rekommendera nÄgon bra plug kanske?

Postat
  Zim sa:
Okej. tack för det snabba svaret 😄

Kan du rekommendera nÄgon bra plug kanske?

Kör nÀstan uteslutande UAD men det finns hur mycket EQ-pluggar som helst, sök pÄ VST EQ.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.