Axel92 Postat 25 april 2010 Postat 25 april 2010 HallĂ„! Jag har ett gig snart dĂ€r det ska spelas mycket synthiga lĂ„tar och dĂ„ vill jag ha fett trumljud. T.ex. What is Love kan ju inte bli sĂ„ fet med vanliga uppmickade akustiska trummor. Jag vill ha technokagge och örfilsvirvel! đ Hur löser jag detta pĂ„ bĂ€sta sĂ€tt? Kan man köra med förinspelade spĂ„r/beats som man matchar med ett klick och sedan spelar akustiska trummor samtidigt? Hur skulle det lĂ„ta isĂ„fall? Eller om man lĂ€gger effekter pĂ„ trummorna live pĂ„ nĂ„got sĂ€tt? Pads eller digitalt trumset har jag inte tillgĂ„ng till och inte heller rĂ„d att köpa sĂ„ det alternativet gĂ„r bort. NĂ„gon som har erfarenhet eller tips, ge mig! đ
Fierze Postat 11 maj 2010 Postat 11 maj 2010 HallĂ„! Jag har ett gig snart dĂ€r det ska spelas mycket synthiga lĂ„tar och dĂ„ vill jag ha fett trumljud. T.ex. What is Love kan ju inte bli sĂ„ fet med vanliga uppmickade akustiska trummor. Jag vill ha technokagge och örfilsvirvel! đ Hur löser jag detta pĂ„ bĂ€sta sĂ€tt? Kan man köra med förinspelade spĂ„r/beats som man matchar med ett klick och sedan spelar akustiska trummor samtidigt? Hur skulle det lĂ„ta isĂ„fall? Eller om man lĂ€gger effekter pĂ„ trummorna live pĂ„ nĂ„got sĂ€tt? Pads eller digitalt trumset har jag inte tillgĂ„ng till och inte heller rĂ„d att köpa sĂ„ det alternativet gĂ„r bort. NĂ„gon som har erfarenhet eller tips, ge mig! đ Det var ett tag sedan du postade inlĂ€gget, sĂ„ det kanske Ă€r för sent att svara nu men... Om du ska köra enbart med ett analogt trumset sĂ„ Ă€r ju det stora tipset att ha extremt mkt kompressor pĂ„ kagge och virvelmickarna, instĂ€llt sĂ„ att attacken i ljuden förstĂ€rks rejĂ€lt men det efterföljande och "sunkigare" ljudet tystas. En hĂ„rt arbetande kompressor Ă€r exakt vad du behöver om du vill ha technokagge och örfilsvirvel.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.