Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

HallÄ!

Jag har ett gig snart dĂ€r det ska spelas mycket synthiga lĂ„tar och dĂ„ vill jag ha fett trumljud. T.ex. What is Love kan ju inte bli sĂ„ fet med vanliga uppmickade akustiska trummor. Jag vill ha technokagge och örfilsvirvel! 😎

Hur löser jag detta pÄ bÀsta sÀtt?

Kan man köra med förinspelade spÄr/beats som man matchar med ett klick och sedan spelar akustiska trummor samtidigt? Hur skulle det lÄta isÄfall? Eller om man lÀgger effekter pÄ trummorna live pÄ nÄgot sÀtt?

Pads eller digitalt trumset har jag inte tillgÄng till och inte heller rÄd att köpa sÄ det alternativet gÄr bort.

NĂ„gon som har erfarenhet eller tips, ge mig! 🙁

• 3 veckor senare...
Annons
Postat
HallÄ!

Jag har ett gig snart dĂ€r det ska spelas mycket synthiga lĂ„tar och dĂ„ vill jag ha fett trumljud. T.ex. What is Love kan ju inte bli sĂ„ fet med vanliga uppmickade akustiska trummor. Jag vill ha technokagge och örfilsvirvel! 😄

Hur löser jag detta pÄ bÀsta sÀtt?

Kan man köra med förinspelade spÄr/beats som man matchar med ett klick och sedan spelar akustiska trummor samtidigt? Hur skulle det lÄta isÄfall? Eller om man lÀgger effekter pÄ trummorna live pÄ nÄgot sÀtt?

Pads eller digitalt trumset har jag inte tillgÄng till och inte heller rÄd att köpa sÄ det alternativet gÄr bort.

NĂ„gon som har erfarenhet eller tips, ge mig! 😄

Det var ett tag sedan du postade inlÀgget, sÄ det kanske Àr för sent att svara nu men...

Om du ska köra enbart med ett analogt trumset sÄ Àr ju det stora tipset att ha extremt mkt kompressor pÄ kagge och virvelmickarna, instÀllt sÄ att attacken i ljuden förstÀrks rejÀlt men det efterföljande och "sunkigare" ljudet tystas. En hÄrt arbetande kompressor Àr exakt vad du behöver om du vill ha technokagge och örfilsvirvel.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.