Jump to content
Annons

Får inte mitt Logic Pro 8 att fungera med Snow Leopard


Farre

Recommended Posts

Hej!

Jag va igår och köpte nya OS X 10.6 Snow Leopard där jag läst flera artiklar om att Logic pro 8 ska fungera felfritt, men när jag nu installerat OS X 10.6 så får jag inte mitt Logic Pro 8 att fungera. Den laddar fram tills det står Core Audio och sen kommer en CoreMidi mapp upp i menyraden som hoppar utan att öppnas och sen crashar Logic. Jag har även samma problem med Cubase men Logic är mitt "huvud"-DAW nu.

Jag läste på Apples hemsida att man ska gå in i applicationens "Get Info" och de-aktivera 32-bit en jag har inte ens den "checken" i "Get Info"-menyn.

Jag har även kört Onyx som ett sista försök men ingen lycka.

Finns det någon uppdatering för Logic Pro 8, utan att skaffa Logic 9?

Vad ska jag göra?

Tacksam för svar / Farshad

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Jag va igår och köpte nya OS X 10.6 Snow Leopard där jag läst flera artiklar om att Logic pro 8 ska fungera felfritt, men när jag nu installerat OS X 10.6 så får jag inte mitt Logic Pro 8 att fungera. Den laddar fram tills det står Core Audio och sen kommer en CoreMidi mapp upp i menyraden som hoppar utan att öppnas och sen crashar Logic. Jag har även samma problem med Cubase men Logic är mitt "huvud"-DAW nu.

Jag läste på Apples hemsida att man ska gå in i applicationens "Get Info" och de-aktivera 32-bit en jag har inte ens den "checken" i "Get Info"-menyn.

Jag har även kört Onyx som ett sista försök men ingen lycka.

Finns det någon uppdatering för Logic Pro 8, utan att skaffa Logic 9?

Vad ska jag göra?

Tacksam för svar / Farshad

Att deaktivera 32-bitars gäller bara Logic 9.1

Senaste logic är 8.02, och den hittar du via programuppdatering, precis som apple andra program.

Reparerat behörigheter?

Zappat P-ram?

Funkar inte det kan det ju vara läge att installera om Logic.

Redigerat av hefu
Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Jag kan köra åttan på snow leo på en PC så det ska bara funka på en riktig mac, jäkla skumt fel bara för en uppgradering men som sagt testa att reparera behörigheter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...