Jump to content
Annons

Köpa Digirack begagnat


progg

Recommended Posts

Har tänkt uppgradera till en Digirack förr eller senare är det tänkt. Om man skulle hitta en begagnad vad är det jag behöver tänka på mer än att säljaren ska överföra iLok licensen? Jag måste få över licensens för LE versionen också då förstår jag? (Kör m-powered för tillfället). Alltså fylla i det här överföringsavtalet och faxa/maila in?

Är jag rätt ute?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Själva Digirackburken behöver du ingen iLOK till. Burken är själva hårdvarulåset. Se till att du får licenskoderna till programvarorna med. Däremot kan det vara så att det följer med pluggar som kräver iLOK och då behöver du föra över dem till dig. En annan sak du skall tänka på är att Digirack 002 (som du inte bör ge mer än 5000:- för) hade en barnsjukdom i form av ett fel på en intern strömkabel. Man kan få utbyteskablar från Digidesign. Googla på "Digirack 002 Power harness" så komer du få mer info om det.

En annan sak är ju ifall du får med senaste programvaran eller ej (ver 8:a) i annat fall kostar det ju en del att uppgradera och ibland är det då bättre att köpa ett nytt paket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter ju helt klart logiskt att racken är hårdvarulåset ja. Är mer inne på 003:an än 002 också. Jag får anta att de löst kabelproblemet sen 002an 😆 Jo 8an är ju en självklarhet att jag vill ha med. Känns dumt att ta ett steg tillbaka 😆

Tack för tipsen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom ihåg att det finns två versioner av 003 rack. En med 4 mik-ingångar och en med 8. Den med 8 heter 003 rack+.

Yes, det är den med 8 preamps jag vill åt. Men jag var mer inne på frågan hur jag nu skulle gå till väga om jag hittar en begagnad 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...