bollen Postat 14 april 2010 Postat 14 april 2010 Tjenare đ Jag har försökt ansluta min keyboard (Yamaha DGX-500) till min dator, men det gĂ„r ej. Mitt ljudkort har inte midi-ingĂ„ng sĂ„ jag fick köpa en midi-usb kabel (CME U2midi) och tĂ€nkte att det kanske borde fungera att koppla direkt till usb-ingĂ„ngen pĂ„ datorn, men keyboarden hittas tyvĂ€rr inte. Kollade sedan pĂ„ CMEs hemsida och sĂ„g att det inte fanns nĂ„gra drivrutiner till Windows 7 som jag har... Typiskt. MĂ„ste man stĂ€lla in nĂ„got i Pro tools för att det ska gĂ„ att anvĂ€nda keyboarden och midi? Eller mĂ„ste jag köpa nĂ„gon speciell midikabel som fungerar med Windows 7? mvh
Linus Postat 14 april 2010 Postat 14 april 2010 Kan du lÀmna tillbaka kabeln och köpa ett MIDI-interface som Àr USB class compliant / plug & play?
bollen Postat 14 april 2010 TrĂ„dstartare Postat 14 april 2010 Vet inte om jag kan lĂ€mna tillbaka den nu med tanke pĂ„ att det var ett tag sen jag köpte den. Men jag fĂ„r vĂ€l försöka skaffa en sĂ„ndĂ€r som du pratar om. Vad Ă€r det för skillnad pĂ„ det och kabeln som jag har? đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.