Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har formaterat min dator och ska installera om alla program. Tyvärr har jag lyckats tappa bort CDn med drivers till mitt Audiophile 2496-ljudkort.

När jag kollar på m-audios hemsida finns bara drivers till XP sp2 och XP sp3, problemet är att jag kör med en gammal version av XP pro som knappast är varken sp2 eller sp3. Tror ni det funkar att använda sp2 drivern?

Annons
Postat
Jag har formaterat min dator och ska installera om alla program. Tyvärr har jag lyckats tappa bort CDn med drivers till mitt Audiophile 2496-ljudkort.

När jag kollar på m-audios hemsida finns bara drivers till XP sp2 och XP sp3, problemet är att jag kör med en gammal version av XP pro som knappast är varken sp2 eller sp3. Tror ni det funkar att använda sp2 drivern?

Uppgradera till minst sp2, det kommer du troligtvis att behöva göra ändå.

Postat

När du väljer drivrutin på m-maudios hemsida kan du välja t.ex version för tex XP SP2 - sedan kan du klicka i en ruta nere till höger "Show older releases" så visas en äldre drivrutin:

"Delta Audiophile 2496 05/04/2005 5.10.00.5051 Delta_WDM_5.10.0.5051.exe"

Men som sagt, varför inte uppdatera till senaste XP? Jag kör samma kort med SP3 och det fungerar mycket bra.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.