Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har ni nÄgra bra tips pÄ nÄn vÀlljudande liten mp3-spelare som bör uppfylla följande krav.

1. Mp3 samt Flac eller Wav

2. Klara av 24 bitars upplösning.

3. Minst 2 GB lagringsutrymme

4. VÀlljudande.. alltsÄ frÀmst lÄgt brus samt klara av att driva en last pÄ Ätminstone 30 Ohm utan att sucka.

NÄÄ.. Vilken Àr din favorit-mp3 spelare?

Mvh och Glad PÄsk!

//Hegobald

Annons
Postat

iPod nano lirar 24-bit AIFF och WAV.

Bra hörlursförstÀrkare med god dynamik/SNR.

Den lirar visserligen inte Flac, men du kan kanske batch-konvertera dem till Apple Lossless (liknande format för mindre filer och förlustfritt ljud, om Àn propietÀrt format).

Postat

Tack för tipset Linus. Jo jag anade att Apples prylar lĂ„g bra till.. Flac Ă€r inget problem egentligen sĂ„ lĂ€nge den klarar nĂ„got PCM format.. Wav duger utmĂ€rkt.. Bra att den ocksĂ„ har AIFF dĂ„ jag i bland rĂ„kar sitta vid en Mac dĂ„ jag sparar ner.. Den vill ju ogĂ€rna spara Wav vad jag förstĂ„r? 😏 Dessutom har ju Nanon ett behĂ€ndigt format ocksĂ„.. đŸ˜Č

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Mediamarkt har sÀnkt priset pÄ 8gb versionen till 1100 för nanon.

EDIT: om inte mina ögon misstog sig idag.

Redigerat av drloop
Postat

Ok.. Tack för tipset... Fast jag betalar gĂ€rna ett par hundra extra för att fĂ„ lyssna pĂ„ den först 😉

Föresten.. Var hittar man specen att den klarar 24 bitar? det jag hittar Àr detta http://www.apple.com/se/ipodnano/specs.html

Mediamarkt har sÀnkt priset pÄ 8gb versionen till 1100 för nanon.

EDIT: om inte mina ögon misstog sig idag.

Postat (redigerat)
Inga fler tips?

I och med att du har 24bit som krav Àr det nog ganska ont om spelare.

Den bĂ€sta om du kan klara dig under 24bit Ă€r enligt min mening Sandisks egna Sansa spelare. Jag kör en Sansa Clip+ 8GB och den har extremt bra ljud, plus att den spelar det mesta du stoppar i den. Men stoppet Ă€r tyvĂ€rr vid 18bit. Plus att du kommer ifrĂ„n skit iTunes och kan köra den som vanlig USB enhet. Bara att dra och slĂ€ppa filer 😄

http://www.sandisk.com/consumer-products/m...sa-players.aspx

Redigerat av Pesek
Postat
Plus att du kommer ifrĂ„n skit iTunes och kan köra den som vanlig USB enhet. Bara att dra och slĂ€ppa filer 😄

Men om det blir nano finns det program som ersÀtter iTunes och Àr bÄde gratis / smidiga.

Postat

Gutte! Fast 24 bitar Ă€r ett minimikrav.. Varför skulle jag backa pĂ„ det Ă„r 2010? 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar Ă€r inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.