hegobald Postat 2 april 2010 Postat 2 april 2010 Har ni nÄgra bra tips pÄ nÄn vÀlljudande liten mp3-spelare som bör uppfylla följande krav. 1. Mp3 samt Flac eller Wav 2. Klara av 24 bitars upplösning. 3. Minst 2 GB lagringsutrymme 4. VÀlljudande.. alltsÄ frÀmst lÄgt brus samt klara av att driva en last pÄ Ätminstone 30 Ohm utan att sucka. NÄÄ.. Vilken Àr din favorit-mp3 spelare? Mvh och Glad PÄsk! //Hegobald
Linus Postat 2 april 2010 Postat 2 april 2010 iPod nano lirar 24-bit AIFF och WAV. Bra hörlursförstÀrkare med god dynamik/SNR. Den lirar visserligen inte Flac, men du kan kanske batch-konvertera dem till Apple Lossless (liknande format för mindre filer och förlustfritt ljud, om Àn propietÀrt format).
hegobald Postat 2 april 2010 TrĂ„dstartare Postat 2 april 2010 Tack för tipset Linus. Jo jag anade att Apples prylar lĂ„g bra till.. Flac Ă€r inget problem egentligen sĂ„ lĂ€nge den klarar nĂ„got PCM format.. Wav duger utmĂ€rkt.. Bra att den ocksĂ„ har AIFF dĂ„ jag i bland rĂ„kar sitta vid en Mac dĂ„ jag sparar ner.. Den vill ju ogĂ€rna spara Wav vad jag förstĂ„r? đ Dessutom har ju Nanon ett behĂ€ndigt format ocksĂ„.. đČ
drloop (oregistrerad) Postat 2 april 2010 Postat 2 april 2010 (redigerat) Mediamarkt har sÀnkt priset pÄ 8gb versionen till 1100 för nanon. EDIT: om inte mina ögon misstog sig idag. Redigerat 2 april 2010 av drloop
hegobald Postat 2 april 2010 TrĂ„dstartare Postat 2 april 2010 Ok.. Tack för tipset... Fast jag betalar gĂ€rna ett par hundra extra för att fĂ„ lyssna pĂ„ den först đ Föresten.. Var hittar man specen att den klarar 24 bitar? det jag hittar Ă€r detta http://www.apple.com/se/ipodnano/specs.html Mediamarkt har sĂ€nkt priset pĂ„ 8gb versionen till 1100 för nanon. EDIT: om inte mina ögon misstog sig idag.
Pesek Postat 4 april 2010 Postat 4 april 2010 (redigerat) Inga fler tips? I och med att du har 24bit som krav Ă€r det nog ganska ont om spelare. Den bĂ€sta om du kan klara dig under 24bit Ă€r enligt min mening Sandisks egna Sansa spelare. Jag kör en Sansa Clip+ 8GB och den har extremt bra ljud, plus att den spelar det mesta du stoppar i den. Men stoppet Ă€r tyvĂ€rr vid 18bit. Plus att du kommer ifrĂ„n skit iTunes och kan köra den som vanlig USB enhet. Bara att dra och slĂ€ppa filer đ http://www.sandisk.com/consumer-products/m...sa-players.aspx Redigerat 4 april 2010 av Pesek
desvaenger Postat 4 april 2010 Postat 4 april 2010 Plus att du kommer ifrĂ„n skit iTunes och kan köra den som vanlig USB enhet. Bara att dra och slĂ€ppa filer đ Men om det blir nano finns det program som ersĂ€tter iTunes och Ă€r bĂ„de gratis / smidiga.
hegobald Postat 4 april 2010 TrĂ„dstartare Postat 4 april 2010 Gutte! Fast 24 bitar Ă€r ett minimikrav.. Varför skulle jag backa pĂ„ det Ă„r 2010? đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.