Jump to content
Annons

Sökes: Hjälp med sång

allanidalen

Recommended Posts

Jag ska försöka fatta mig kort. Jag och en till gitarrist har spelat tillsammans länge men vi är båda gitarrister. På våra demolåtar så spelar vi allt själva men vi kan inte sjunga tillräckligt bra och saknar sångare. Vi har haft samarbete med minst 10 sångare men det håller aldrig länge. Det är inte vi som är svåra att jobba med utan sångarna som haft våldsamt låg ambitionsbivå. Efter mycket sökande både lokalt och över nätet så gav jag upp och flyttade från Västerbotten till Östergötland. Här hittade jag en sångare som verkar dela min entusiasm och vill satsa men han kunde inte sjunga våra låtar.

Problemet är att vi aldrig hittar någon sångare därför att vi inte har något färdigt material att visa och "locka" med. Så allt går runt i en ond cirkel. När man lägger ut en annons vill ju dom flesta höra hur man låter, naturligtvis.

Planen är nu att hitta någon demosångare så vi kan få färdiga låtar och sen lägga upp en myspace och ragga bandmedlemmar utifrån den. Vi vet att vi har riktigt bra låtar och vi tror på oss själva men vi känner att vi aldrig tar oss någon vart utan något riktigt demomaterial.

Låtarna håller sig i genren progressiv melodisk hårdrock och går i vissa fall ganska högt men det är inte högre än andra verk i genren. D.v.s Det är inget svårt om du är van hårdrockssångare.

Vi skulle vara evigt tacksamma om någon kunde hjälpa oss. Det är bara två eller kanske tre låtar och tar inte lång tid. Smärre ersättning kan disskuteras.

Tack på förhand!

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...
Annons
Jag skulle kunna tänka mig att försöka... min genre är egentligen death metal men det skulle ju inte skada att prova med någon låt. spelar ni in sång melodierna på gitarren så att jag får höra eller? hur har du tänkt det?

Vi har redan funnit en sångare, men tack för visat intresse 😛

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.