Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har precis bytt från PC till Mac,och har då passat på att installera om mina favoritpluggar, däribland Melodyne. Jag har dock fått problem med denna plugg i Macen. När jag spelat in ett sångspår, lägger Melodyne först i effektkedjan och spelar upp det hela (det står "Sending Audio" under hela uppspelningen) så ska ju detta sedan analyseras och läggas in i Melodyne automatiskt, men inget händer! Jag har varit inne i alla inställningar och försäkrat mig om att de är de samma som i min gamla PC, men utan resultat. Finns det någon Mac-användare som kan tänkas ge ett tips på vad som kan vara fel?

Tack på förhand

Annons
Postat
  Piccazzo sa:
Spela in sång , Lägg på Melodyne , Klicka på Transfer i Melodyne , Spela upp spåret , Klart.

Det är ju precis det jag gjort, som jag gjorde när jag hade det på PC:n! Det står Sending Audio när jag tryckt på Transfer, där är signal in i Melodyne, men när jag ska spela upp det har inget "fastnat" i Melodyne. That's my problem!

• 5 månader senare...
  • 3 veckor senare...
Postat

Låter som något fel i Melodyne. Är versionen du har bekräftat kompatibel med den DAW du använder? Om du har en nyare version av DAW i Macen än du hade i PC:n kan det vara därför pluggen slutat att fungera.

Kör du Logic? Cubase? Live? DP? Något annat?

• 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

Jag var i kontakt med Melodyne för ett halvår sen och de sa att nya Melodyne inte funkade med Mac och Logic. Därför avstod jag från köp. Vet dock inte om det kommit några uppgraderingar som fixat det.

Edit: Vill förtydliga att de sa att vissa funktioner i Melodyne inte fungerade optimalt med Mac/Logic8 och att de inte rekommenderade köp.

Redigerat av Amis

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.