Jump to content
Annons

Tips om att sälja ljudprylar utomlands önskas


Audiorent

Recommended Posts

Har lite beg. grejer som skall säljas till en kund i Frankrike. Undrar över fraktalternativ förutom Posten och hur man enklast tar betalt då det inte är en känd kund som jag kan faktuera. Ni som har erfarenhet av att sälja och köpa beg. utomlands får gärna ge lite bra tips.

Det är två halvrackburkar i strl 20x20x5 cm det handlar om plus nätdel och kabel.

Fridens

Matte

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Det känns lite halvflumigt detta, du vill inte ta betalt efter leverans och kunden vill inte betala i förskott... kan ni mötas i Berlin?

Finns väl inget halvflummigt i det här ? Jag lade upp en annons på en internationell site eftersom det är lite speciella prylar och fick svar från Frankrike. Det handlas ju på Ebay världen över i parti o minut men själv har jag aldrig sysslat med någon internationell handel med beg. prylar.

Jag efterlyser sätt typ som postförskott funkar i Sverige eller typ internetgirot. Samt om det finns andra fraktbolag som är billigare än Posten (ca 300:-). Kunde inte hitta nån tilläggstjänst för postförskott på paket till utland hos posten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns väl inget halvflummigt i det här ? Jag lade upp en annons på en internationell site eftersom det är lite speciella prylar och fick svar från Frankrike. Det handlas ju på Ebay världen över i parti o minut men själv har jag aldrig sysslat med någon internationell handel med beg. prylar.

Jag efterlyser sätt typ som postförskott funkar i Sverige eller typ internetgirot. Samt om det finns andra fraktbolag som är billigare än Posten (ca 300:-). Kunde inte hitta nån tilläggstjänst för postförskott på paket till utland hos posten.

K jag missförstog bara helt enkelt, jag menade inte att affären i sig var flummig =)

Jag köpte lite grejjer från tyskland för något år sedan, dom skickade med UPS och jag betalade kontant när jag hämtade det av chauffören, kolla med dom med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...