Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej allihopa! Har prövat att söka på det här på google och olika forum (kanske e dålig på att hitta men har iaf inte hittat nå svar).

Är det möjligt att använda Traktor Scratch för att scratcha sina egna vocals f ex och spela in detta i Pro Tools? Antingen genom plugin-användning av Traktor eller bara nå slags line in alternativ?

Jag ska nog köpa mig Traktor Scratch men jag måste veta om detta är möjligt, och om inte på ovanstående sätt, på något annat sätt? Det kommer att användas huvudsakligen till scratching av mina egna vocals och liknande i min musikproduktion.

Det kanske är en dum fråga men jag har ingen pejling på turntables osv, men har väldigt lust att lära mig!

Tack på förhand! 😆

/Johan

Annons
Postat

Du kan spela in och exportera allt du gör i Traktor, så det funkar. Men det låter som en dyr omväg för att göra scratch-effekter av egna vokaler.

Långt billigare vore väl att dra in rösten i en softsampler och trixa med reverse och pitch bend, det har jag själv gjort.

Och:

Med lite kreativ editering av scratch-samples och dina vocals kan andra scratchgrejer låta som dina egna.

Postat

Tack! Så länge det går o få ner på nått sätt så fixar jag det. 😄

Ja det kan jag förstå att du tycker hehe, men det e som sagt det som kmr att bli första användningsområde men vore coolt att kanske kunna DJ'a lite på nå ställe i framtiden. Jag kommer ändå köpa en turntable pga en massiv vinyl samling från när farsan var ung, så kan lika gärna använda skattpengarna på nått kul också. 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.