Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag hör inget ljud från mitt externa stagepiano när jag har detta uppkopplat i Cubase SE. Det var evigheter sedan jag körde med ljud från en extern källa eftersom jag enbart har använt mig av mjukvaruprogram sedan dess. Nu vill jag både använda mig av SampleTank/Sonik Synth och ljuden från mitt stagepiano. Har kopplat 2 midikablar samt 2 signalkablar (och de är rätt kopplade) mellan stagepianot och ljudkortet. Ljudkortet är ett Audiophile 24/96. Midi fungerar som det ska när jag använder SampleTank, men det hörs nada från stagepianot när jag vill ta ljud från detta. När jag väl spelar på klaviaturen i ett audio track så visar "transportpanelen" att det finns en insignal. Går jag sedan in och tittar i ljudkortets kontrollpanel visar inte den några signaler alls när jag spelar. Jag utgår ifrån att det är en inställningssak någonstans, men frågan är vad och var detta ska göras??!

All hjälp uppskattas!

Redigerat av Jizzen
Annons
Postat

Nu fungerar det! Efter en extra kontroll visade det sig att jag trots allt hade kopplat audiokablarna fel.. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.