Jump to content
Annons

Programmera AKAI MPD32


DJ Frantic

Recommended Posts

Hej,

Nån därute som använder AKAI MPD32 eller liknande och som kan dela med sig av lite tips om hur man programmerar den? Jag använder Reason just nu men tänker försöka sätta mig in i Ableton och Cubase också. Jag har kommit så "långt" att jag kan assigna pads så att de t.ex. startar/stoppar en Dr. Rex sample, men det känns ju onekligen lite fattigt och det kan jag ju lika gärna använda datorns tangentbord till. Att läsa i manualen om program och presets etc. och hur man modifierar dem utan några praktiska exempel verkar bara öka förvirringen. Kanske är jag bara lat som inte ger mig f-n på att lära mig det jag behöver själv och lägga massa tid på att experimentera och kolla varenda youtube-clip som finns, men jag vore ändå tacksam om nån kunde ge några råd på vägen. För att vara mer specifik avseende vad jag vill så vill jag bl.a. kunna göra beats och använda samplingar mer "på känsla" än genom att programmera redrum eller liknande.

/Frantic

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...