02mano (oregistrerad) Postat 17 mars 2010 Postat 17 mars 2010 Hejsan, Letar efter namnet på denna vacka skapelse. Tyvärr drunknar man bara i Yamas senare elpianon när man googlar runt. Vad heter denna och hur får man tag på den (Spelas på i denna video). Ser ut som en stage flygel, lite rhodes aktig.. / Mattias
GIGAN (oregistrerad) Postat 18 mars 2010 Postat 18 mars 2010 Yes världens bästa klaviatur att spela på. Står en -80 i mitt vardagsrum 🙂 Brukar dyka upp ibland på beg marknaden för mellan 10 - 20.000. CP 70 är en oktav kortare och saknar EQ. Men det är tunga pjäser att släpa på ☺️ 80 väger runt 150 kg. Caesarna är stora som hus, men om du inte ska turnera med dem, är det absolut värt det.
D Vibe Postat 20 mars 2010 Postat 20 mars 2010 Låter gött. Som en blandning mellan ett upright piano och en rhodes... Finns det några mjukvaruemuleringar och/eller samplingsbibliotek där ute?
GIGAN (oregistrerad) Postat 20 mars 2010 Postat 20 mars 2010 Låter gött. Som en blandning mellan ett upright piano och en rhodes... Finns det några mjukvaruemuleringar och/eller samplingsbibliotek där ute? Finns ett flertal, men det bästa jag hört är Prominy´s bibliotek för kontakt. Har för mig att Gabriel använde det, när han ville ha ngt mer hi-tek, än hårdvara. Du får räkna med att mixa lite i mellanregistret, men, igen, det är det värt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.