Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Har läst runt ett bra tag nu och försökt få tag i en relativt billig hemma studio för att kunna spela in gitarr,bas och sång och att lära mig grunderna för inspelning innan jag kanske väljer att byta upp mig.

Jag kommer köra gitarr och bas genom line in så har inte tänk att micka upp några förstärkare.

även fast jag är helt ny inom studio så är fullt medveten om att detta är rätt billiga grejer men vet inte riktigt vad jag ska vänta mig för resultat

ska lägga ordern på grejerna vilken dag som helst och undrar såhär i sista sekund om ni hade bytt några komponenter och varför.

Vore även hur bra som helst ifall någon hade nån låt som är inspelad med detta ljudkortet, har sökt runt lite efter just detta men hittar mest filmer från youtube och dyl som TC själva lagt upp.

ljudkort: TC electronic konnekt 6

mic: Studio projects B1

lurar: AKG k-240MKII

+ stativ,kablar och allt bös

//Chris

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.