Jump to content
Annons

Massa latency på MIDI


Tophe

Recommended Posts

Jag får massa latency med MIDI, oavsett program.

MIDI-signalen går in rätt, för softsyntar och audioinstrument funkarhelt utan latency med ASIO.

Men när jag använder MIDI-ljud så blir det säkert 150ms latency.

Jag har ett EMU 1820, men av nån anledning så blir det inget ljud när jag väljer

E-DSP MIDI som utljud för MIDI. Jag måste använda Microsoft GS.

I min box har jag bara en MIDI-kabel från mitt keyboard till MIDI IN på breakout- boxen.

Måste jag ha en från MIDI OUT på boxen till MIDI IN på min keyboard också? Antar att det inte spelar nån roll, men iallafall.

Hemskt tacksam för hjälp.

Tack för all hjälp hittills.

Redigerat av Tophe
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du väljer E-DSP MIDI out (som väl är EMU-kortets utgång), så skickar datorn ut MIDI-signalerna genom MIDI-utgången på ljudkortet. För att det ska bli nåt av det så måste du ju koppla från MIDI out på ljudkortet till MIDI in på din synth (och sedan koppla från synthens ljudutgång till din mixer/förstärkare).

Microsoft GS är väl om jag inte minns fel en väldigt enkel synth som är inbyggd i datorn på nåt sätt, som du troligen inte kan få så väldigt mycket bättre latency på. Men å andra sidan så är den ju knappast nåt att ha heller om det nu funkar att köra med VSTi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grejen är inte att jag vill använda dem.. Utan att jag vill KUNNA det.

Nånting är ju fel, och jag vill förstå vad, och kunna lösa problemet.

Men annars håller jag med

Kommer nog aldrig använda midi-ljuden på riktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm.... Jag förstår inte alls vad det är som skulle va fel, eller varför nåt skulle va fel över huvudtaget...

Gissar jag rätt på att du helt enkelt stör dig på att den där M$ GS-synthen inte funkar utan latency? Allt annat verkar ju funkar som det ska.

Jag förstår inte ens varifrån GS-grejen kommer. Har du nåt annat ljudkort i systemet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...