Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Letar efter en bra eq plugg till mac, Har letat o letat men hittar ingen vidare bra, och gärna gratis ska den vara med.

Hoppas någon kan hjälpa mig

/R

Annons
Postat
Letar efter en bra eq plugg till mac, Har letat o letat men hittar ingen vidare bra, och gärna gratis ska den vara med.

Vilket musikprogram använder du?

Postat

Jag vet inte om Ableton Live använder sig av AU eller VST så jag tipsar om båda.

Brainworx släppte nyligen en gratis eq kallad Cleansweep, bestående av ett högpass och ett lågpass filter.

Annars finns FreeeQ som ger dig tre fasta band.

Eller klassikern NyquistEQ med tre parametriska band. Den kompenserar också utnivån vilket kan kännas lite ovant till en början.

Föredrar du grafiska EQs fins till exempel SPLs Free Ranger (4 band) och Voxengos Overtone GEQ (7 band).

Slutligen tycker jag du ska kolla Tritones Colortone Free. Det är en impulsplugg där man kan applicera impulser från olika preamps, rullbandare etc för allt från subtil till ganska grynig färgning.

Postat
Jag vet inte om Ableton Live använder sig av AU eller VST så jag tipsar om båda. [...]

Ableton Live kan köra båda, så det var ju passande 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.